خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران:

برخی از تسهیلات بانکی به اهلش واگذار نمی شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۱۳۴

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با بیان اینکه برخی از تسهیلات بانکی به اهلش واگذار نمی شود، گفت: متاسفانه تسهیلاتی به افراد داده شده و میشود که در مسیر تولید استفاده نشده است.

به گزارش ایلنا از ساری،سید مجتبی رضوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد خانه صنعت و معدن مازندران اظهار داشت: این خانه از 20 کمیته و 8 انجمن فعال تشکیل شده که بهره گیری از خرد جمعی در جهت حمایت از سرمایه های اجتماعی از اهداف و برنامه های مهم این خانه است.

وی به انعقاد تفاهم نامه مشترک خانه صنعت ،معدن مازندران با اتاق مشترک ایران و اوکراین برای نخستین بار خبر داد و افزود:این تفاهم نامه با هدف افزایش ارتباط صنعتی بین استان مازندران و کشور اوکراین ایجاد شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با بیان اینکه افزایش صادرات یکی از راهکارهای برون رفت از رکود اقتصادی تلقی می شود بر شناسایی پتانسیل های صادراتی در جهت تحقق این امر مهم تاکید کرد.

وی افزود:از ابتدای سال تاکنون 400 میلیون دلار صادرات داشته ایم که این میزان نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است ضمن اینکه این رقم در کشور منفی 13 درصد در کل کشور است.

رضوی از صادرات لبنیات به ارزش 280 میلیون دلار به کشورهای همسایه خبر داد و گفت:از این میزان حدود 220 میلیون دلار صادرات به کشور عراق بوده است.

وی به فعالیت 70 درصد از واحدهای تولیدی مازندران بر اساس پایش محیطی خبر داد و افزود:از این میزان 50 درصد با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند.

رضوی در بحث صادرات اگر انتظار داشته باشیم دولت برای ما کالا صادر کند این انتظار عبثی است و این انتظار را نباید داشته باشیم.

وی افزود:بایستی تنوع در مارکت کالاهای ما بیشتر از این باشد و از صادرات به تک کشورها بسنده نکنیم .

رضوی با بیان اینکه برخی از تسهیلات بانکی به اهلش واگذار نشده است، ادامه داد: متاسفانه تسهیلاتی به افراد داده شده و میشود که در مسیر تولید استفاده نشده و خانه صنعت خود مدعی این قضیه است ضمن اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی برای تسهیلات زودبازده و دیگر تسهیلات تکلیفی بدون کارشناسی تسهیلات دریافت کردند.

رئیس خانه صنعت ،معدن و تجارت مازندران ، افزود: خانه صنعت و معدن تفاهم نامه ای را با شرکت شهرکهای صنعتی استان در زمینه آموزش مدیریت واحدهای صنعتی منعقد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت معدن در استان اشاره و معدن را مادر صنعت نام برد و تاکید کرد :درصد تخریب زیست محیطی معدن در کل کشور و مازندران به مراتب کمتر از دیگر صنایع بویژه صنعت ساختمان است .

رضوی ادامه داد: تحقق سهم 3میلیارد دلاری صادرات برای مازندران در برنامه ششم توسعه اگرچه خیلی واقعی نیست ولی غیرقابل دسترس هم نیست.

وی با اشاره به تشکیل پنجره واحد در راستای تسهیل سرمایه گذاری گفت:پنجره واحد اگرچه از ابزار های تاپ و مدرن دنیای امروز است ولی در این بخش دچار مشکلاتی هستیم که نیازمند گسترش فرهنگ این موضوع را داریم .

رضوی ادامه داد: علی رغم پتانسیل هایی که در بخش معدن مازندران داریم ولی متاسفانه معدن در مازندران به شن و ماسه خلاصه شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن و مازندران تاکید کرد:برای ما تلطیف روابط بین الملل مهم تر از افزایش توان واحدهای صنعتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز