خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۹۲۸

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

به گزارش ایلنا از ساری،عباسعلی رضایی پیش از ظهر امروز در روز بزرگداشت شهدا و تجلیل از خانواده های معظم شهدا به 22 اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1383 به نام روز بزرگداشت شهدا نام گرفت اشاره کرد واظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با اعلام اینکه مازندران 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است افزود: از این تعداد شهدا چهارخانواده 4 شهید،18 خانواده 3 شهید،341 خانواده 2 شهید،175 خانواده تک فرزند ذکور و 8 خانواده تک ستاره هستند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه استان مازندران 80 شهید را برای پیروزی انقلاب تقدیم کرده است ،گفت: از تعداد ده هزار و 400 شهید مازندران 27 درصد شهدای ارتشی،20 درصد سپاهی،5 درصد انتظامی و مابقی شهدای ترور و مردمی بوده اند.

وی ادامه داد:مازندران از 33 هزار و 127 جانباز برخوردار است که از این تعداد 421 نفر جانباز 70 درصد و همچنین از همین تعداد 421 نفر 80 نفر جانباز قطع نخاع هستند.

رضایی بر لزوم ادامه راه امام راحل و شهدا و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شهدای گرانقدر ما با خدا معامله کردند و  یادآوری اینکه خانواده های شهدا سهامداران اصلی این انقلاب هستند،گفت: ایثارگران و جانبازان ما هیچگونه شکایتی ندارند اگر چه مشکل معشیتی وجود دارد، اما برای آنها نظام جمهوری اسلامی در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایلنا در این مراسم از کتاب "قاصدک های رهایی " از زندگی نامه و خاطرات شهدای بابلسر رونمایی وهمچنین از خانواده های معظم شهدای استان مازندران تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز