خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان مازندران :

ماهیت حقوق شهروندی حمایت از حقوق مردم است

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۱۷۹

رییس کل دادگستری استان مازندران گفت:ماهیت حقوق شهروندی حمایت از حقوق مردم است.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران حجت الاسلام و المسلمین محمد علی تقوی فرد در خصوص  سوره حمد بیان داشت: نکته بسیار جالبی در دین اسلام بر خلاف بسیارى از مذاهب ساختگى یا تحریف شده که میان "خدا" و "خلق" واسطه ها قائل مى شود وجود دارد، دین اسلام  به مردم دستور مى دهد که بدون هیچ واسطه با خدایشان ارتباط برقرار کنند.

این مقام قضایی در ادامه افزود: سوره حمد ارتباط نزدیک و بى واسطه خدا با انسان و مخلوق با خالق ، دراین جهان هستی است، بگونه ای که خداوند با انسان سخن مى گوید و بی واسطه پیام انسانها را مى شنود و این پیوند و ارتباط مستقیم خلق با خالق سوره حمد است که آغازگر قرآن مجید می باشد .

این مقام قضایی در ادامه افزود: ما انسانها باید یک ارتباط خوب و درست با خدا داشته باشیم و اگر نتوانیم ارتباط خوب را با خداوند برقرار کنیم، راهی که برای خود انتخاب کردیم، بجز پوچی چیز دیگری نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد در ادامه بیان داشت: بیگانگان و دشمنان اسلام، کسانی که بر ضد اسلام هستند خود را دنبال رو حقوق بشر می دانند، ایران را محکوم به رعایت نکردن حقوق بشر و حقوق شهروندی می کنند و به دنبال این موضوع هستند که با این ترفندها به کشور ما ضربه وارد کنند،ولی از این موضوع غافلند که مردم ایران همیشه بیدارو نظاره گر حیله دشمنان اسلام هستند.

رییس کل دادگستری استان اظهار داشت: دستگاه قضایی استان پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه وهمچنین موظف به احیای حقوق عامه و گسترش عدالت است.

وی همچنین در خصوص برخورد قضات با ارباب رجوع افزود: در دستگاه قضایی استان باید قضات یک ارتباط خوب و درستی با مردم و کسانی که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند داشته باشند زیرا این اخلاق نیک باعث پیشرفت کار خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: همکاران قضایی در استان باید به گونه ای رفتار کنند که مردم بدو ورود به دستگاه قضایی باید احساس آرامش و عدالت کنند. که این امر باعث خدمت به مردم و رضای خدا می باشد.

وی همچنین در خصوص عملکرد حقوق شهروندی در استان افزود: عملکرد این واحد در استان که از سوی مقامات کشوری نیز اعلام شده، بسیار مطلوب بوده بطوری که در 11 ماه سال جاری تعداد 108مورد بازدید از سوی اعضای حقوق شهروندی وهمچنین دادستانهای شهرستانها از کلانتریها در سطح استان داشته که در این باره نیز آموزش لازم توسط دادستانهای شهرستانها صورت پذیرفته و گزارش آن نیز به استان ابلاغ شده است.

محمد علی تقوی فرد در ادامه بیان داشت: تا کنون 12 جلسه درخصوص حقوق شهروندی در دادگستری استان تشکیل شده که در این خصوص 27 پرونده ثبت و23 مورد رسیدگی شده وهمچنین  3 پرونده نیز در حال بررسی و اقدام می باشد.

این مقام قضایی اظهار داشت: در خصوص حمایت از حقوق شهروندی 33 مورد بازدید نیز ازسوی دادستانها از زندانهای استان انجام پذیرفته است.

رییس کل دادگستری استان مازندان در ادامه افزود: طبق قانون،حفظ و حمایت از حقوق بشر و حقوق شهروندی بر عهده قوه قضاییه می باشد واین کار در استان مازندران به نحو صحیح در دادگستری استان درحال انجام می باشد.

شایان ذکر است در ادامه جلسه تعداد چند پرونده مطرح که در این خصوص نیز دستورات لازم از سوی رییس کل دادگستری استان داده شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز