خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران:

طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی فردا آغاز می شود/فعالیت 104 پایگاه امداد و نجات در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۶۸۸

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: طرح امداد و نجات این جمعیت از روز گذشته آغاز شده و طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از فردا بیست و هشتم اسفندماه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،مجتبی اکبری در نشست با اصحاب رسانه مازندران با موضوع برگزاری هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و طرح امداد و نجات اظهار داشت: در نوروز با سه پروتکل اصلی طرح ملی امداد و نجات، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و طرح ملی خدمات داوطلبانه فعالیت خواهیم داشت که طرح امداد و نجات از روز گذشته آغاز شده و طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از فردا بیست وهشتم اسفندماه آغاز خواهد شد.

وی طرح امداد و نجات را فعالیت‌های مرتبط با پایگاه‌های خدمات امداد و نجات و حوزه عملیات جاده، جنگل، کوهستان و غیره دانست وافزود: در طرح ایمنی و سلامت نیز استراتژی ما مشارکت جوانان و خدمات مربوط به حوزه جوانان با نگاه ویژه به مقوله پیشگیری و استفاده از ظرفیت‌ها و خدمات بشردوستانه جوانان با موضوع ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و ارتقا و بهبود فرهنگ ترافیک است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در این طرح فضای دوستدار کودک، برپایی نمازخانه در کنار کمپ‌های هلال احمر، فعالیت تیم سحاب (دوچرخه‌سواران داوطلب)، برپایی چادرها و غیره از جمله اقدامات و تمهیدات ما بوده است.

وی طرح خدمات داوطلبانه را شامل طرح‌های فرشتگان رحمت و نیابت اعلام کرد و افزود: طرح فرشتگان رحمت شامل تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان در ایام نوروز با مشارکت داوطلبان و خیران است و طرح نیابت اقدامات نیکوکارانه به نیابت از فرزندان سالمندان و خانواده‌های شهدا است.

او افزود: در طرح فرشتگان رحمت از پانزدهم اسفندماه تا بیست و پنجم فروردین‌ماه پنج هزار و 400 بسته غذایی در استان توزیع خواهد شد.

اکبری به حضور بیش از چهار هزار جوان در طرح‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: از این تعداد یک‌هزار نفر امدادگر و متخصص هستند.

اکبری ضمن بیان اینکه مازندران مرکز ثقل گردشگری در کشور به خصوص در ایام نوروز است بر ضرورت به کار بردن نگاه ملی به این استان تأکید کرد وادامه داد: با نگاه منطقه‌ای و استانی نمی‌توان جوابگوی حضور مسافران در این استان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تعداد پایگاه‌های امداد و نجات را 104 پایگاه اعلام کرد و گفت: 32 پایگاه ثابت در تمام طول سال در مازندران فعال هستند که در ایام نوروز 50 پایگاه طرح ملی امداد و نجات و 50پایگاه امداد و سلامت مسافران نوروزی و 32پایگاه سیار و موقت به آن اضافه شده و در مجموع به 104پایگاه می‌رسد.

او استقرار تیم‌های موتورسوار در محورهای مواصلاتی در ایام پیک مسافر و ترافیک و نیز ارائه خدمات بی‌سیم با شماره 112 حتی بدون سیم‌کارت و حضور اپراتورهای آن‌لاین را پاسخگوی بخش زیادی از نیازها در بروز حوادث دانست.

اکبری به رونمایی از اپلیکیشن «نجات» با نام ‍«SOS» نیز اشاره کرد و افزود: فاز آزمایشی آن سپری شد و به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر از کافه‌بازار و اپ‌استور قابل دریافت است.

وی عنوان کرد: در اپلیکیشن نجات فرد می‌تواند درخواست کمک کند که به محض دریافت پیام متناسب با اطلاعاتی که داده است، خدمات دریافت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران به طراحی ربات تلگرامی با عنوان «رسام» (راهنمای سفر ایمن مازندران) برای نخستین بار اشاره کرد و گفت: این ربات با آی‌دی rasambot@ در تلگرام قابل دریافت خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز