خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد :

ارائه خدمات اورژانس مازندران به 609 مورد تصادف جاده‌ای از آغاز سفرهای نوروزی/آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای ارائه خدمات نوروزی

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۸۰۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ارائه خدمات اورژانس مازندران به 609 مورد تصادف جاده‌ای از بیست و چهارم تا بیست و هفتم اسفندماه خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،سید عباس موسوی در نخستین روز از آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در حاشیه بازدید از پایگاه اورژانس 115 زنده‌یاد حاج رضا شجاع شهرستان ساری در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فعالیت کارگروه خدمات بهداشتی، سلامت در ستاد خدمات سفر مازندران اظهار داشت:84 پایگاه شهری و مستقر در جاده‌ی اصلی، 120 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس و یک فروند هلی‌کوپتر اورژانس در حوزه فوریت‌های پزشکی در ایام نوروز فعال است.

وی با اشاره به استقرار 16 ایستگاه سلامت در استان افزود: در مجموع 39 بیمارستان دولتی، خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح در ایام نوروز مشغول فعالیت خواهند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن ذکر این نکته که مطب‌ها و درمانگاه‌های بخش خصوصی در ایام نوروز فعالیت کمتری دارند و در نتیجه مراجعات به بیمارستان‌های دولتی و اورژانس‌ها بیشتر خواهد بود، گفت: تمامی نیروها و امکانات را در بیمارستان‌های دولتی متمرکز کردیم تا پاسخگوی مراجعه‌کنندگان باشیم.

وی  با تأکید بر اینکه تمامی داروخانه‌های شبانه‌روزی در ایام نوروز مشغول ارائه خدمات هستند، ادامه داد: در هر شهر استان دست‌کم یک داروخانه شبانه‌روزی فعال است.

موسوی بر لزوم توجه مسافران نسبت به پیشگیری از وقوع حوادث تأکید کرد و گفت: کسانی که از چادرهای مسافرتی و وسایل گرمایشی و پخت و پز استفاده می‌کنند، با توجه به متغیر بودن هوا و بسته بودن فضای چادر، مراقب مسمومیت با گاز CO باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن اعلام اینکه تمام بیمارستان‌های دولتی در تمام رشته‌های تخصصی موجود خود، پزشک کشیک دارند، افزود: در ایام نوروز خدمات غیر اورژانسی که امکان رسیدگی به آن پس از تعطیلا وجود دارد و ضروری نیست، کاهش یافته و بر ظرفیت بیمارستان‌ها برای موارد اورژانسی افزوده می‌شود.

موسوی به فعالیت 84 پزشک متخصص مقیم در بیمارستان‌های دولتی مازندران اشاره کرد و گفت: برای ارائه خدمات دارویی بخصوص برای بیماران دیالیزی، با سه شیفت کار کردن نیروها، ارائه خدمات در این حوزه را تسهیل کرده‌ایم.

وی از ارائه خدمات اورژانس مازندران به 609 مورد تصادف جاده‌ای از بیست و چهارم تا بیست و هفتم اسفندماه خبر داد و گفت: 320 نفر به بیمارستان اعزام شدند و 80 نفر نیز به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه از آمادگی کامل این دانشگاه در ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز