خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران:

توانمند سازی معلولین موجب رشد اقتصادی و اجتماعی جامعه خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۸۲۴

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت:توانمند سازی معلولین عامل موثر در رشد اقتصادی و اجتماعی جامعه خواهد بود.

به گزارش ایلنا از ساری،سید سعید آرام بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از ورزشکاران انجمن فرامهر طبرستان در بازی های المپیک ویژه منطقه منا به تواتمندی های افراد کم توان ذهنی (ID) در حوزه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت:فراهم آوردن فرصت برای دوستی با خانواده ها، دیگر ورزشکاران و جامعه از جمله دستاوردهای مهم این المپیک بوده است.

وی مدال آوری فرزندان کم توان ذهنی مازندران در بازیهای المپیک ویژه در ابوظبی امارات را از افتخارات بزرگ در این حوزه عنوان کرد و افزود:بیشترین مدال  و افتخار از آن مازندران بوده است که توسط این فرزندان توانمند استان کسب شده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه تواتمندی های که در این افراد در حوزه های مختلف بویژه ورزشی وجود دارد شاید در افراد عادی دیده نشود این افتخار را نمونه ای از حجم گسترده ی افتخارات فرزندان کم توان جسمی و ذهنی در استان دانست.

وی افزود: اگر چه کسب این مدال ها در سطح منطقه بسیار ارزشمند بوده است اما همکاری و تعامل این افراد در کنار یکدیگر دستاوردی ارزشمند تر بوده است.

آرام با بیان اینکه این افراد درفعالیت های هنری نظیر تئاتر در سطح کشور خوب درخشیدند، این دستاورد را افتخاری بزرگ برای جامعه ی معلولین و استان مازندران برشمرد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با تاکید بر توانمندی های افراد معلول، فراهم کردن هرگونه امکانات را برای این افراد از سوی جامعه امری لازم و ضروری دانست و گفت: جامعه ای معلول است که نتواند مسیر را برای افراد معلول هموار کند.

وی با بیان اینکه توانمند سازی معلولین عامل موثر در رشد اقتصادی و اجتماعی در جامعه خواهد بود، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که افراد معلول و ناتوان ذهنی و جسمی در جامعه با آن مواجه هستند نگاه عام مردم به این افراد است و اینکه جامعه باید بداند که این افراد نیاز به نگاه ترحم آمیز ندارند و تنها باید از آنان حمایت کرد.

آرام با تاکید بر اینکه تمامی مراکز توانبخشی  22 شهرستان باید به ورزش های المپیک ویژه مجهز شوند گفت: فعالیت ورزشی بایستی جزء فعالیت های ویژه همراه با دیگر فعالیت ها قرار گیرد.

مدیر کل بهزیستی مازندران در بخشی دیگر از سخنانش از افتتاح نخستین استخر ویژه معلولین در مرکز مازندران خبر داد و افزود: این استخر در هفته بهزیستی امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: نهمین دوره بازی های المپیک ویژه منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه و حضور افتخاری ١٣ کشور اروپایی و امریکایی در شهر ابوظبی امارات از بیست و سوم اسفند 96 تا دوم فرودین 97 برگزار شد  ،55 نفر از کشور ایران به این بازی ها اعزام شدند که از این تعداد 9 ورزشکار از استان مازندران بودند که توانستند 16 مدال ورزشی کسب کردند .

وی افزود: این افراد شامل امین یحیی زاده:  مربی دوچرخه سواری پسران ،خانم دلاک خیلی: مربی دوچرخه سواری دختران ، خانم راعی : مربی دو و میدانی دختران، خانم علیدوست مربی بولینگ و رشته دوچرخه سواری ،مهسا متولیان دو طلا، مریم احمدی یک نقره و یک نشان المپیک ویژه ،رشته دوومیدانی ، مریم حاجی یک طلا و یک نقره

فاطمه علمدار یک نقره،  عباس دلاک خیلی یک طلا و یک نشان، رشته اسکیت سعید ایلالی یک طلا و یک برنز ،رشته شنا علی سعادت دو طلا، رشته بولینگ ، کوثر مختاری یک نقره یک برنز،بوچی ،عارفه لیالی دو نقره .

المپیک ویژه یک برنامه چند وجهی ورزشی، اجتماعی و فرهنگی و در بر گیرنده تمرینات، مهارت آموزی و بازیهای ورزشی برای کودکان و بزرگسالان با اختلالات ذهنی و هوشی (ID) است. این افراد ضمن مهارت آموزی در میدانهای ورزشی، الگوهای مهارتی را در زندگی روزانه خود بکار برده و با افزایش اعتماد به نفس، خود را برای زندگی بهتر و موثرتر آماده می نمایند. از این رو خانواده ها، ضمن تغییر نگرش و تحکیم باور خود، با مشارکت در برنامه های ارتقاء سلامت المپیک ویژه، اجازه نمی دهند بخاطر داشتن کودک کم توان ذهنی، پویایی و نشاط خود و کودکشان را از دست بدهند.

المپیک ویژه یک برنامه بین المللی سالانه در بر گیرنده تمرینات و بازیهای ورزشی برای بیش از چهارونیم میلیون کودک و بزرگسال کم توان ذهنی است. شرکت در این بازیهای برای تمام افراد از سن ۸ سال به بالا آزاد است و برنامه ها به نحوی طراحی می شوند که به تمامی سطوح توانایی خدمات رسانی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز