خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر خبرداد:

صادرات محصولات کشاورزی از بندر نوشهر به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۹۵

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر گفت:۸۱۸ تن کیوی، خرما و ۳۵ هزار و ۶۵۱ اصله گل و گیاه زینتی از بندر نوشهر به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش ایلنا از ساری ،حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی نوشهر گفت: فروردین ماه امسال ۷۵۸ تن کیوی، ۶۰ تن خرما و ۳۵ هزار و ۶۵۱ اصله گل و گیاه زینتی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: در بخش واردات پس از بازدید و تست‌های آزمایشگاهی، صدور مجوز تخلیه محموله‌های وارداتی شامل، ۴ هزار و ۲۸۰ تن گندم خوراکی، ۲۱ هزار و ۸۰۰ تن جودامی، ۳ هزار و ۱۹۰ تن ذرت دامی، ۶ هزار و ۹۱۸ متر مکعب چوب نراد و ۹۰ متر مکعب چوب راش صادر و از این بندر ترخیص شد.

محسن مصطفایی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران نیز گفت: ۳۰ سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان طی دو سال گذشته با همکاری مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط تخریب شد.

وی افزود: با توجه به فرهنگ سازی انجام شده در سطح استان در زمینه صدور مجوز برای متقاضیان حقیقی و حقوقی بمنظور ساخت سازه‌های دریایی، در این مدت ۱۵ مورد مجوز تفریحی و شیلاتی صادر شده است.

مصطفایی گفت: در این مدت تعداد ۶ مجوز توسط کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بررسی و صادر شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران افزود: این مجوز‌ها شامل دو شاخه موج شکن اسکله و پرورش ماهی شرکت سمام گستر شمال، سکوی تفریحی هتل نارنجستان، مجتمع تفریحی کاسپین، دو شاخه دستک آبگیر پرورش ماهی کلارگستر نیکو، دوشاخه موج شکن پرورش ماهی خاویاری جویبار و بندر پشتیبانی پرورش ماهی در قفس لاریم است.

وی با اشاره به تصویب جانمایی طرح پرورش ماهی در قفس افزود: با توجه به اینکه اجرای این طرح از اواخر دهه ۸۰ در استان مازندران در دستور کار قرار گرفته بود.

براساس سیاست‌های ابلاغی سازمان شیلات، تا پایان امسال باید حدود ۱۰۰ قفس دریایی با سرمایه گذاری حدود ۵۳۰ میلیون ریال و تولید سالانه ۳۵۰۰ تن در مازندران ایجاد شود که با تصویب جانمایی طرح پرورش ماهی در قفس در استان، این مسیر هموار شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز