خبرگزاری کار ایران

معاون امور شعب بانک شهر کشور:

۷۳ درصد سهام بانک شهر مربوط به شهرداری‌ها است/۷۰ درصد منابع بانک شهر برای پروژه‌های شهری استفاده می‌شود

کد خبر : ۶۱۶۴۲۵

معاون امور شعب بانک شهر گفت: ۷۳ درصد سهام بانک شهر مربوط به شهرداری‌ها است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد کیایی بعد از ظهر امروزدر آیین افتتاح  محل جدید بانک شهر ساری با اشاره به فعالیت ۲۶۱ شعبه بانک شهر در کشور اظهار کرد: این بانک همچنین ۸۶ باجه و ۳۶۰ شهر نت در سطح کشور دارد که شهرنت‌ها با ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، کمبود شعبه‌ها را جبران می‌کند.

وی افزود: از آن‌جایی که مجموع تعداد شعبه‌های بانک‌های مختلف در ایران بیشتر از حد بین‌المللی است و اجازه افزایش شعبه ندارد، شهرنت‌ها کمبود شعبه را جبران می‌کند.

معاون امور شعب بانک شهر گفت: مازندران جز محدود استان‌هایی است که تعداد شعب بانک شهر در آن زیاد است و در شهرهای ساری، بابل، آمل و رامسر شعبه دارد و علاوه بر آن در کل استان ۲۵ شهرنت فعال را دارد.

کیایی با اشاره به اینکه ۷۳ درصد سهام بانک شهر مربوط به شهرداری‌ها است، ادامه داد: شهرداری تهران ۱۰ درصد، شهرداری مشهد ۸/۸ درصد، سهرداری اصفهان ۷/۴ درصد، شهرداری شیراز و قم و تبریز هر کدام ۷ درصد، شهرداری قزوین ۶/۶۷ درصد، شهرداری رشت که چند ماه قبل سهام این بانک را خریداری کرده است، ۳/۵ درصد را دارا هستند.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد منابع بانک شهر از منابع مردمی است و سه درصد آن متعلق به شهرداری‌های کل کشور است در میزان سرمایه بانک شهر را در حال حاضر۵۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

کیایی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد منابع بانک شهر برای پروژه‌های شهری استفاده می‌شود، اعلام کرد: بانک شهر ساری ۱۵۰۰ میلیارد ریال منابع دارد که یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تسهیلات ارائه می‌شود؛ چراکه استاندارد بانکداری بر این است که تسهیلات نسبت به منابع تا سقف ۸۰ درصد باشد و مابقی آن سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه بانک شهر دو سال متوالی است که در بخش بانکداری الکترونیک به عنوان بانک برتر کشور انتخاب می‌شود، تصریح کرد: در سال ۸۷ مؤسسه شهر تأسیس شد و در سال ۸۸ تبدیل به بانک شد و در طی نه سال فعالیت در میان بانک‌های خصوصی کشور رتبه پنجم و در میان ۲۱ بانک دولتی و خصوصی نیز رتبه پنجم را به دست آورده است.

کیایی افزود:سامانه 8655 بانک شهر آماده پاسخگویی به شکایات و انتقادات مردم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز