خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران تاکید کرد:‍

لزوم اتصال دستگاه ها و نهادها به دیتاسنتر

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۹۰۱

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: تمامی دستگاهها و نهادها باید بر اساس مصوبه هیئت وزیران و دستور استاندار، به دیتاسنتر متصل شوند.

به گزارش ایلنا از نوشهر،یدالله طهماسبی در جلسه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در نوشهر با تشریح اقدامات سازمان فناوری و ارتباطات مازندران  وضعیت زیرساخت استان را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: استان مازندران همواره در سال های اخیر جزء استانهایی بوده که وضعیتی مطلوبی را در این بخش به خود اختصاص داده است.

وی شمار کاربران اینترنت را در استان بیش از 2 میلیون و هشتصد هزار نفر اعلام کرد و افزود: استان مازندران در بخش مغزافزاری و زیرساخت های ارتباطی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره گیری شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران به بررسی فرصت ها و تهدیدات استفاده از شبکه های اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: از هر 10 ایرانی 6 نفر عضو این شبکه ها هستند این در حالیست که بیشترین کاربران این شبکه ها را جوانان 18 تا 29 سال تشکیل داده اند  و  محتوایی که بالاترین جستجو را در این شبکه ها داراست، محتوای خبری است.

طهماسبی با اعلام این خبر بر استفاده درست و بهینه از فضای مجازی تاکید کرد و گفت:باید تمهیداتی مناسب برای مصرف مطلوب از فضاهای موجود اتخاذ شود.

وی  در خصوص  شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان مجری اصلی این طرح در 3  فاز زیرساخت های لازم را فراهم نموده است و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها باید در جهت تولید محتوا و ارائه خدمات از طریق این بستر اقدامات لازم را بعمل آورند.

طهماسبی با بیان اینکه راه اندازی مرکز داده استان در استمرار راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است، تاکید کرد: تمامی دستگاهها و نهادها باید بر اساس مصوبه هیئت وزیران و دستور استاندار، به دیتاسنتر متصل شوند.

وی همچنین راه اندازی مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رسانی رایانه ای ( آپا) را  از اقدامات موثر این اداره کل در جهت افزایش امنیت فضای مجازی و امداد رسانی سریع در مواقع حوادث در حوزه فضای مجازی عنوان کرد.

در پایان مدیر کل فناوری و ارتباطات مازندران پیشنهاداتی را در خصوص شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری بعنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است ارائه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز