خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران:

دستگاه اجرایی از پرداخت هزینه های غیرضروری اجتناب کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۲۵۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی این است که با توجه به وضعیت بودجه، بر مدیریت هزینه‌ها تمرکز کنند و با پرداخت هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر از هزینه‌های غیرضروری بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از ساری ،مفید غلامی راد صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران  با موضوع بررسی بودجه اعتبارات سال 97، اظهار داشت: در درآمدهای استانی مصوب سال 96، سهم مازندران یکهزار و 565 میلیارد تومان بوده که 1400 میلیارد تومان آن معادل 89.5 درصد تخصیص یافت و میزان سهم‌بری استان نسبت به سال 95، 25 درصد افزایش داشت.

وی میزان درآمد استان مازندران در قانون بودجه سال 97 را ۱۶۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به چالش‌های اعتبارات هزینه‌ای و کسری تأمین شده در سال 96 تصریح کرد: 16.5 میلیارد تومان کسری حقوق و مزایای مستمر داشته‌ایم در کنار اینکه 45 میلیارد تومان تأمین شده بوده است.

غلامی راد با اشاره به سهم و رتبه اعتبارات هزینه‌‌ای استان در سال 96 و 97، میزان رشد اعتبارات استان‌ها در کشور در بودجه جاری را 17 درصد اعلام کرد و افزود: اما رشد اعتبارات مازندران 31 درصد بوده است.

وی به سهم‌بری مازندران از اعتبارات در سال 96 به میزان 4.8 درصد اشاره کرد و میزان سهم‌بری آن در سال 97 را 5.6 درصد برشمرد.

غلامی راد یکی از سیاست‌های توزیع اعتبارات هزینه‌‌ای (جاری) سال 97 در سازمان برنامه و بودجه را اجرای برنامه‌ریزی بر مبنای عملکرد اعلام کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به سیاست دولت در کوچک کردن خود برای کاهش هزینه‌ها، از کاهش 1.7درصدی نیروهای رسمی و پیمانی سال 97 نسبت به سال 96 خبر داد و گفت: این امر به این معناست که باید برای ارتقای کیفی نیروهای انسانی تلاش کنیم.

غلامی راد میزان حقوق و مزایای پرداخت شده در فروردین سال 97را حدود 25میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی این است که با توجه به وضعیت بودجه، بر مدیریت هزینه‌ها تمرکز کنند و با پرداخت هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر از هزینه‌های غیرضروری بپرهیزند.

وی مجموع پروژه‌های عمرانی مازندران را پنج‌هزار و 555 پروژه برشمرد و گفت: اتمام این پروژه‌ها به یک‌هزار و 280 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 648 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

غلامی راد به اشتغال 449 نیرو در طرح‌های عمرانی استان اشاره و میزان اعتبار پرداخت‌شده به آن‌ها را بیش از 14 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین در این بخش بیش از چهار میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران در مقایسه اعتبارات قانون بودجه سال 96و 97  افزود: سهم مازندران در تملک دارایی در سال 96، 29 هزار میلیارد تومان بوده که به 14.5 هزار میلیارد تومان در سال 97 با کاهش 5.2 درصدی رسیده است.

غلامی همچنین به تزریق سه‌هزار میلیارد تومان قیر از اعتبارات عمرانی اشاره کرد و ادامه داد:13 درصد آن سهم وزارت جهاد کشاورزی، 54 درصد سهم وزارت راه و شهرسازی، 17 درصد سهم بنیاد مسکن و همچنین بخشی سهم آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس است که برای آموزش و پرورش سریع‌تر تخصیص داده شد.

وی در پایان با اشاره به تبصره 13 قانون بودجه سال 97 از اعتبار 100 میلیارد تومانی به سازمان دامپزشکی کشور برای پیشگیری و مهار بیماری‌های واگیر دامی، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و مایه‌کوبی دام‌ها خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز