خبرگزاری کار ایران

سرنوشت نساجی قائمشهر را به شورای پرحاشیه شهرگره نزنید!

آقایان تکلیف کارخانه را روشن کنند؛ ادامه فعالیت یا تعطیلی؟

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۸۵۴

صحبت های اخیر سرپرست کارخانه نساجی قائمشهر در جمع اعضای شورای این شهر و درخواست او ازمنتخبان مردم برای تخصیص بودجه به منظورادامه حیات این واحد تولیدی قابل تامل است.

چندی است که در جلسات شورای شهر قائمشهر بحث انتقاد از عملکرد شهردار منتخب داغ است و اغلب منتخبان از عملکرد آقای شهردار رضایت ندارند؛ به عبارتی ساز شورا با شهردار منتخب کوک نیست و در این شرایط صحبت های سرپرست کارخانه نساجی قائمشهر و هشدار وی درخصوص آینده مبهم واحد تولیدی درصورت عدم حمایت منتخبین مردم برمشکلات شورا و بالطبع آقای شهردار خواهد افزود.

کارخانه نساجی قائمشهر سابقه ای بیش از 40 سال داشته و روزگاری نه چندان دور بالغ بر 2 هزار کارگر داشته و اکنون کار به جایی رسیده که شرکت توان پرداخت مطالبات سازمان هایی همچون تامین اجتماعی و بدهی های خرد را ندارد و این درحالی است که شمارکارگران به حداقل ممکن کاهش یافته.

اگرچه درزمان واگذاری کارخانه به شورای اسلامی شهرقائمشهرتصوربراین بود که بحران این واحد تولیدی تمام شده وکارخانه باردیگر به روزهای خوب خود بازخواهد گشت اما درهمان زمان برخی ازکارشناسان وصاحب نظران این اقدام را یک نوع ریسک وبدون مطالعات کارشناسی عنوان کرده واوضاع واحوال فعلی واحد را پیش بینی می کردند.

درواقع متولیان امرسیاست غلط واگذاری این شرکت درسال های گذشته را با واگذاری مجدد آن به شورای شهر وشهرداری تداوم بخشیدند و امروزتولید وکارگران قربانیان واقعی این تصمیمات به اصطلاح کارشناسی شده اند به طوری که این واحد نساجی دربحث نقدینگی با چالش های تازه ای رو به رو شده ومشخص نیست که این کارخانه قدیمی درآینده چه سرنوشتی را پیدا خواهد نمود.

ازنهادی که می بایست برای امورات شهرستان پرازمشکلات قائمشهرتصمیم گیری کرده و به دنبال منابع پایدار برای هزینه های سنگین مدیریت شهرباشد چه انتظاری درقبال مشکلات خاص یک واحد تولیدی نظیرنساجی قائمشهرمی رود؟

آنانی که دلشان برای صنعت واشتغال استان می سوزد؛ واگذاری نساجی قائمشهربه شورای شهر را تحت هرعنوانی اشتباه دانسته واعتقاد داشتند که سرنوشت این کارخانه به هیچ عنوان نباید به سرنوشت شورای شهرگره بخورد و حال که شاهد بروز مشکلات این واحد نساجی هستیم به این نتیجه می رسیم که آنان بی راه نگفته اند و اکنون ازمسئولان استان به ویژه شخص آقای استاندار و متولیان صنعت انتظار می رود برای پایان مشکلات این واحد تولیدی و خاتمه دادن به دغدغه های بیشمارکارگران تدابیری مناسب بیندیشند.

امسال، سال حمایت ازکالای ایرانی است و انتظارمی رود حمایت ازصنعت ایرانی و کارگر ایرانی هم دغدغه اولی واصلی مسئولان باشد و نسبت به سرنوشت کارخانه هایی همچون نساجی قائمشهربی تفاوت نباشیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار/تو خوشنود باشی و ما رستگار

محمد درخشنده

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز