خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

آموزش و پرورش، ثروت سازی است / آموزش و پرورش یک مسئولیت همگانی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۷۷

آموزش و پرورش، ثروت سازی است و همه باید در خدمت این نهاد موثر باشند

به گزارش ایلنا از ساری، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، پیشاپیش ضمن تبریک عید سعید فطر، با بیان این که آموزش و پرورش، ثروت سازی است و همه باید در خدمت این نهاد موثر باشند، یادآور شد: دستگاه هایی که با آموزش و پرورش در بخش های مختلف همکاری دارند، هم افزایی را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار، شکوفایی استعدادها را وظیفه آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان ساخت: باید پرورش انسانی اتفاق بیفتد و اثرگذاری واقعی در امور آموزشی و پرورشی سنجش شود.

مقام عالی دولت در استان، با تاکید بر اهمیت و ضرورت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تصریح نمود: برنامه های اوقات فراغت نباید کلیشه ای تنظیم شود، بلکه باید با برنامه های خلاق، اوقات فراغت را به زمینه ای برای شکوفایی خلاقیت، تقویت نشاط و آمادگی دانش آموزان برای ورود به سال تحصیلی جدید تبدیل نمود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به این که دانش آموزان باید با محیط های کسب و کار آشنا شوند و مهارت به عنوان یک موضوع محوری وارد برنامه های اوقات فراغت شود، افزود: کار تیمی، هماهنگی، یکصدا شدن و مسئولیت پذیری باید از تجارب اساسی دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت باشد.

اسلامی بر لزوم آشنایی دانش آموزان با ظرفیت های استانی و ملی در حوزه های علمی و فناوری تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: خودباوری باید با شیوه های خلاق و نو و بدور از برنامه های حجمی صرف در دانش آموزان بوجود بیاید.

وی، خاطرنشان ساخت: ذائقه جامعه هدف دانش آموزی در برنامه های اوقات فراغت در شهرها و مناطق مختلف، متفاوت است و باید در تدوین برنامه ها لحاظ شود.

استاندار با بیان این که الزامات و قانون مداری باید به عنوان یک ارزش والا در دانش آموزان نهادینه شود، گفت: کار مهارتی باید به طور جدی وارد برنامه های آموزش و پرورش شود تا دانش آموزان با ذهن خلاق از یافته های خود برای کارآفرینی استفاده کنند.

وی با اشاره به این که باید از ظرفیت خانواده ها، تشکل ها و ارگان ها و نهادهای مختلف در جهت غنی سازی اوقات فراغت استفاده کرد، اظهار داشت: باید با کمک دانش آموزان و خانواده ها، رفتارهای زیست محیطی خود را تغییر دهیم.

نماینده عالی دولت در استان، با بیان این که نظارت اجتماعی بر محیط های آموزشی مساله ای مهم و اساسی است، گفت: سبک زندگی متاثر از بیرون خانواده دارد به جامعه آسیب می بیند و به هیچ وجه نباید اجازه داده شود آسیب های مختلف در مدرسه رخنه کند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان، یادآور شد: آموزش و پرورش یک مسئولیت همگانی است و همه باید در این راستا پای کار باشند. 

در آغاز این جلسه عسگری نیکزاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان، گزارشی از اقدامات و برنامه های پیش روی این اداره کل بویژه در حوزه اوقات فراغت ارایه نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز