خبرگزاری کار ایران

همراه با تعریض پل تجن ؛

احداث زیرگذر شهید سید مصطفی علمدار ساری در صد روز

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۰۵۵

عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح شهید سید مصطفی علمدار باهدف روان‌سازی ترافیک شهری و تسهیل در عبور و مرور شهروندان آغاز گردیده است.

به گزارش ایلنا از ساری ،چند سالی است که آرزوهای  دیرین مردم شهر یک‌ به‌یک در حال برآورده شدن است، دیگر جمله «نمی شود ، نمی توانیم» برای مرکز نشینان مازنی معنایی ندارد و وعده‌ ووعیدهای مدیران شهری که در سالیان نه‌چندان دور در حد شعار باقی می‌ماند امروز به  تحقق وعده‌ای با زمان‌بندی معین تبدیل‌شده است.

 باید قبول کرد امروز انتظارات و مطالبات شهروندان ساروی نسبت به گذشته تغییرات اساسی داشته و از جمع‌آوری زباله، گل‌کاری و چراغانی معابر و... به احداث پارک‌ها، زیرگذرها، روگذرها یعنی حرکت بر مسیر توسعه  ارتقاءیافته است، این نشانگر بالا رفتن مطالبه گری شهروندان از مدیریت شهری است و الحق و الانصاف مدیران شهری نیز در اجابت این مطالبات و خواسته‌ها از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

 در گزارشی که ذیل این مقدمه به نظر خوانندگان خواهد رسید به معرفی پروژه‌ی احداث زیرگذر شهید سید مصطفی علمدار (زیرگذر میدان هلال‌احمر ساری) خواهیم پرداخت، پروژه‌ای که قرار است ظرف مدت 100 روزبه بهره‌برداری برسد و در ردیف پروژه‌های رکورددار قرار گیرد آن‌هم درزمانی که به جهت مشکلات اقتصادی کشور بسیاری از پروژه‌های ملی و استانی به دلیل کمبود اعتبار راکد و یا روند اجرایی‌شان بسیار کند می‌باشد.

 حل معضل ترافیک نیازمند طرح جامع ترافیکی است ولی متأسفانه باوجوداینکه طرح مطالعات جامع ترافیکی در مراکز همه استان‌ها اجرایی گردیده  اما شهر ساری از این قافله عقب‌مانده و مرکز مازندران سی و دومین مرکز استانی بود که این طرح را آغاز نموده است.

 پروژه‌ی احداث زیرگذر بزرگ شهید جانباز سید مصطفی علمدار در میدان هلال‌احمر از دیگر پروژه‌های  مدیریت شهری بوده که در راستای اجرای طرح جامع ترافیکی مرکز استان به اجرایی خواهد شد.

 پروژه‌ای که مدیران شهرداری مرکز استان قصد دارند باکار شبانه‌روزی آن را 100 روزه به بهره‌برداری برسانند و قول این رکورد زنی را به شهروندان ساروی داده‌اند که در شرایط کنونی این وعده روی کاغذ غیرممکن به نظر می‌رسد البته شهرداری ساری با اتمام پروژه‌ی فاز اول پارک ملل ظرف مدت 100 روز ثابت کرد که اگر بخواهد می‌تواند رکورددار پروژه‌های بزرگ کشور باشد.

 عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح شهید سید مصطفی علمدار باهدف روان‌سازی ترافیک شهری و تسهیل در عبور و مرور شهروندان آغاز گردیده است.

میدان هلال‌احمر در قسمت شرقی و در محل تقاطع بلوار دفاع مقدس، بلوار طالقانی و بلوار امام رضا (ع) واقع‌شده است علاوه بر موقعیت مکانی ذکرشده، این تقاطع نقطه اتصال حلقه کناری شهر ساری بوده و این امر سبب گردیده تا شاهد ترافیک سنگینی در ساعات مختلفی از شبانه‌روز در این منطقه باشیم.

 با توجه به توضیحات فوق مدیریت شهری طرح مطالعاتی رفع گره ترافیکی در این منطقه را اولویت کاری خود قرارداده و اینک احداث تقاطع غیر هم‌سطح دو بانده شهید سید مصطفی علمدار در میدان هلال‌احمر در دستور کار قرارگرفته و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه مهم و استراتژیک در این منطقه هستیم

با احداث زیرگذر در میدان هلال‌احمر ساری علاوه بر سهولت عبور و مرور وسایط نقلیه با ایجاد میدان، دوربرگردان‌ها، ایستگاه‌های تاکسی و دسترسی عابرین، شاهد روان‌سازی و ساماندهی ترافیک در این منطقه خواهیم بود و از حجم ترافیک بلوار دفاع مقدس به بلوار امام رضا (ع) نیز در این محدوده کاسته خواهد شد.

 از سویی دیگر تقاطع میدان هلال‌احمر محل اتصال قسمت مرکزی و جنوبی به قسمت شرقی جغرافیایی شهر بوده  و مهم‌تر از آن این تقاطع مسیر دسترسی به سمت شرق استان نیز می‌باشد و نقش بسزایی در تبادلات ترافیکی شهر ساری دارد ازاین‌رو با اجرایی شدن این پروژه بسیاری از مشکلاتی که امروزه گریبان گیر رهگذران این مسیر می‌باشد با بهره برداری از این زیرگذر مرتفع خواهد شد.

 

تعریض پل تجن

 طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شهرداری ساری در نظر دارد در فاز بعدی تکمیل و ساماندهی ترافیک در این تقاطع دو طرف پل تجن را به عرض 5 متر تعریض نماید.

 با مطالعات و بررسی‌های به‌عمل‌آمده مقرر گردید هدایت آب‌های سطحی زیرگذر بزرگ شهید جانباز سید مصطفی علمدار در میدان هلال‌احمر به‌صورت کانال زیرزمینی از زیرگذر به رودخانه تجن برقرار گردد.

  این زیرگذر با عرض ۸ متر از بلوار دفاع مقدس به سمت بلوار امام رضا (ع) در حال اجرا می‌باشد ودر حاشیه این پروژه‌ی بزرگ میدان، دوربرگردان‌ها و ایستگاه‌های تاکسی جهت روان‌سازی ترافیک و ساماندهی عبور و مرور در راستای رفاه حال شهروندان در نظر گرفته‌شده که در حال اجراست.

 شایان ذکر است با برنامه ریزی های صورت گرفته اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌ی احداث زیرگذر بزرگ شهید جانباز سید مصطفی علمدار در میدان هلال‌احمر ساری پیش بینی گردیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز