خبرگزاری کار ایران

مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خبرداد:

بندرامیرآباد پیشتاز صادرات شمال کشور

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۴۸۹

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد رتبه نخست صادرات بنادر شمالی را کسب کرد .

به گزارش ایلنا از ساری ، به نقل از  واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی ، بندر امیرآباد در سه ماه نخست امسال با کسب سهم ۶۱ درصدی صادرات در بنادر شمال کشور رتبه نخست را در صادرات انواع کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر کسب کرد .

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت : در سه ماه نخست امسال با ورود و خروج ۱۶۹ فروند کشتی تجاری به بندر امیرآباد۱۱۴ هزار و ۶۷۱ تن انواع کالا در این بندر بارگیری و به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر گردید .

رضوانی در ادامه از کالاهای ساختمانی ، محصولات کشاورزی و دامی ، لوازم خانگی ، مواد نفتی ، کود و سموم شیمیایی و ماشین آلات به عنوان عمده کالاهای صادراتی در این مدت یاد کرد .

رضوانی خاطر نشان کرد ؛  در سالی که به سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفته تلاش داریم با فراهم کردن امکانات و تسهیلات به روز بارگیری و صادرات  برای صاحبان کالا ، گامی اساسی در جهت تولید ملی و توسعه کشور برداریم .

رشد ۶۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بندر امیر آباد

وی در ادامه گفت : در۳ ماهه نخست امسال تخلیه و بارگیری انواع کالای تجاری در بندر امیر آباد  با ۶۷ درصد رشد به۷۸۳ هزار و ۶۷۱  تن رسید .

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد با اعلام این خبر خاطر نشان کرد ؛ در این مدت میزان ۷۳۸ هزار و ۶۷۱ تن کالای تجاری با ۶۷ درصد رشد نسبت به ۳ ماهه نخست سال گذشته در بندر امیر آباد تخلیه و بارگیری شد که از این میزان ۱۱۴هزار و ۲۷۴ تن آن مربوط به بارگیری و میزان ۶۲۴ هزار و ۳۲ تن آن مربوط به تخلیه می باشد .

۵۴ درصد از عملیات تخلیه و بارگیری بنادر شمالی در بندر امیرآباد انجام شد

سیاوش رضوانی با اشاره به وجود ۵ بندر در حاشیه جنوبی دریای خزر از کسب بیش از نیمی از عملیات تخلیه بارگیری توسط بندر امیرآباد خبر داد .

رضوانی در ادامه گفت ؛ ورود انواع کالا به بندر امیرآباد در ۳ ماهه نخست سال جاری از رشد ۸۶ درصدی نسبت مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بود.

وی گفت : در ۳ ماه گذشته ورود  انواع کالا با رشد ۸۶ درصدی از ۳۳۶ هزار و ۳۸۰ هزار تن در سال گذشته به ۶۲۴ هزار و ۳۹۷ تن در مدت مشابه امسال رسید .

رضوانی در ادامه  از تخلیه ۵۵۴ هزار و ۶۸۶ تن انواع غلات ، ۱۰۷ هزار و ۶۷۳ تن  کالای ساختمانی ، ۳۲ هزار و ۸۶۱ تن انواع فلزات ،  ۳ هزار و ۳۹۲ تن کالای کانتینری ، ۲ هزار و ۲۵۰تن مواد نفتی و ۳۷ هزار و ۸۰۹ تن سایر کالاها در این بندر خبر داد .

شایان ذکر داست ؛ منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به عنوان تنها بندر نسل سومی کشور در مسیر توسعه با بهره گیری از مدرنترین تجهیزات تخلیه و بارگیری به عنوان حلقه اصلی کریدور شمال – جنوب  امکانات لازم را جهت اتصال کشورهای حوزه CIS با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس داراست .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز