خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران :

10 تیر ماه آخرین مهلت بخشودگی جرایم کارفرمایان است

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۹۲۳

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران اعلام کرد که دهم تیر ماه امسال آخرین مهلت استفاده از طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب این سازمان است.

به گزارش ایلنا از ساری ، سیدعلی اصغرمحمودی  با بیان اینکه بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در سال گذشته نیز اجرا شد، گفت: کارفرمایانی که موفق نشدند از این طرح استفاده کنند،درخواست تخصیص فرصت مجدد برای برخورداری از مزایای این طرح را به سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در سال ٩٧ را به هیات محترم وزیران پیشنهاد دادند و هیات دولت مصوبه آن را در تاریخ ٩٧/٢/٩ به این سازمان ابلاغ کرد و این مصوبه مورخ ٩٧/٢/١٠ از سوی سازمان تامین اجتماعی به تمامی واحدهای اجرایی ابلاغ شد.

محمودی اظهار داشت: کارفرمایان واجد شرایط تا تاریخ ٩٧/٤/١٠ مهلت دارند درخواست خود را برای استفاده از مزایای بخشودگی جرائم بیمه ای به شعب تامین اجتماعی ارائه تا شعب نسبت به بررسی آنها اقدام کنند.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: تمامی کارفرمایانی که به این سازمان بدهی دارند می توانند دلایل بحران خود را که منجر به عدم پرداخت حق بیمه به این سازمان شده و به تایید وزارت صنعت، معدن، بازرگانی و یا فرمانداری ها و استانداری ها رسیده است را به شعب تامین اجتماعی ارائه کنند.

محمودی افزود: طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب شامل کارفرمایان کارگاههای معدنی، تولیدی، خدماتی و صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه بدهی های تا ٥ میلیارد ریال کارفرمایان توسط شعب تامین اجتماعی بررسی می شود، گفت: بدهی های تا ٢٠ میلیارد ریال به وسیله ستاد ادارات کل استان ها و بیش از ٢٠ میلیارد ریال توسط ستاد مرکزی این سازمان مورد بررسی قرار می گیرد.

سیدعلی اصغرمحمودی  با بیان اینکه چنانچه کارفرمایان توان پرداخت یکجا بدهی را نداشته باشند، افزود: می توانند درخواست تقسیط بدهی خود را ارائه دهند و اگر در ١٢ ماه تقسیط کنند از ١٠٠درصد بخشودگی برخوردار می شوند و چنانچه در ١٨ ماه بدهی خود را پرداخت کنند از ٨٥ درصد بخشودگی بهره مند می شوند، در ٢٤ ماه بدهی خود را تقسیط کنند از ٧٥ درصدبخشودگی برخوردار هستند و اگر در ٣٠  و یا ٣٦ ماه قسط بندی کنند به ترتیب از ٦٠ و٥٠ درصد بخشودگی برخودار می شوند.

اوبا اشاره به این مطلب که  کارگاههای فعال مشمول استفاده از طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب هستند، ادامه داد: کارگاههای ورشکسته و تعطیل مشمول این طرح نیستند.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب با هدف حمایت از کارگران و کارفرمایان انجام می شود و هدف از اجرای آن کمک به کارفرمایانی است که درایجاد بحران و عدم پرداخت حق بیمه مقصر نبوده اند بلکه نوسانات ارزی و پدیده های طبیعی(زلزله و..) منجربه بدهی آنها به سازمان تامین اجتماعی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز