خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل برق منطقه ای مازندران و گلستان :

نیروگاه نوشهر تا پایان تیرماه وارد مدار می شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۴۹۵

مدیر عامل برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: نیروگاه نوشهر تا پایان تیرماه 97 وارد مدار می شود.

 به گزارش ایلنا از ساری،حسین افضلی امروز در نشست خبری مدیران صنعت برق با اصحاب رسانه که در استانداری مازندران برگزار شد ،اظهار داشت: 70 درصد تاسیسات برق شمال کشور در استان‌های مازندران و گلستان است.

وی افزود: رشد فزاینده مصرف مشترکین منطقه در سال های اخیر و همچنین افت ولتاژ شدید ناشی از آن چالش های اساسی این شرکت در تامین نیازهای مصرف بوده است بطوریکه حداکثر بار مصرفی برق منطقه ای مازندران و گلستان در سال 96 به میزان 4 هزار و 113مگاوات در  هجدهم مرداد ماه اتفاق افتاده که این میزان بار مصرفی از متوسط رشد سالیانه 9.5 درصدی تقریبا دو برابر رشد کشور برخوردار بوده است.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: علیرغم سعی و تلاش گسترده حوزه صنعت برق،منجر به  اعمال خاموشی در سال های 95 و 96 به میزان 102.7 و 212 مگاوات به مشترکین بوده است.

وی ظرفیت نیروگاهی نصب شده منطقه در سال 96 را به میزان 3370.9 مگاوات اعلام کرد و افزود که با لحاظ نمودن راندمان نیروگاهی با ظرفیت عملی تولید 2789.8 مگاوات در پیک، کمبود تولید منطقه حداقل به میزان 1324 مگاوات در سال 96 بوده است.

افضلی ادامه داد: با بهره برداری نیروگاه خصوصی در دست اقدام نوشهر به ظرفیت 310 مگاوات در بخش گازی تا اواخر تیر سال 96 در بخش بخار آن به ظرفیت 150 مگاوات تا پایان سال جاری و همچنین نیروگاه های مقیاس کوچک به ظرفیت 99 مگاوات تا پیک سال 97 بخشی از مشکل کمبود تولید و افت ولتاژ منطقه را مرتفع می کند.

وی  افزود:مشکلات و نارسایی های شبکه برق استان ، کمبود تولید و عدم توسعه مناسب شبکه انتقال و فوق توزیع به دلیل کمبود شدید نقدینگی اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه ها می باشد.

افضلی ادامه داد: این مشکل با احداث نیروگاه دولتی سیکل ترکیبی 484 مگاواتی مرکز مازندران ،احداث نیروگاه های مقیاس کوچک با مشارکت بخش خصوصی و همچنین بهره برداری پروژه های حساس و حائز اهمیت در دست اقدام شرکت مطابق برنامه زمانبندی مرتفع می شود .

وی افزود: امسال پیش بینی 6.8 درصدی مصرف برق به 4393 مگاوات در سال 97 خواهد رسید، افزود: امسال 33 پروژه در بخش پست به تعداد 22 پروژه به ظرفیت 1795 مگاولت آمپر و در بخش خطوط به تعداد 11 پروژه به ظرفیت 93.4 کیلومتر مدار در دستور کار این شرکت در سال 97 بهره برداری می‌رسد.

افضلی افزود: 750 مگاوات آمپر در بخش پست و 16 کیلومتر مدار در بخش خطوط با اعتبار کل 1387700 میلیون ریال تا پیک سال 97 به بهره برداری می رسد.

وی گفت: همچنین ما بقی پروژه ها نیز در صورت تامین نقدینگی مورد نیاز در بخش پست 780 مگاولت آمپر و در بخش خطوط 52 کیلومتر مدار با اعتبار کل 2166510 میلیون ریال تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان با اشاره به اینکه در بخش مدیریت مصرف با توجه به اینکه این شرکت 14 مشترک صنعتی با دیماند قراردادی 244 مگاوات و دیماند مصرفی 125 مگاوات تحت پوشش دارد، گفت: امسال این مشترکان بیش از 35 مگاوات در روزها و ساعات گرم تابستان از بار مصرفی خود کم کرده است و با تداوم فعالیت‌ها پیش بینی می‌شود با حداقل 40 مگاوات همکاری از سوی صنایع تحت پوشش مواجه باشیم.

افضلی تصریح کرد: ملاحظات پدافند غیرعامل در اجرای پروژه‌های برق منطقه ای استان صورت گرفته است، که در این بخش صنعت برق مازندران رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی افزود: در استان مازندران بیش از 700 مگاوات برق اتلاف و یا دزدی می شود که نه تنها با جلوگیری از آن از خاموشی ها جلوگیری می شود بلکه صرفه جویی هم خواهد شد.

افضلی گفت: برای جلوگیری از سرقت و اتلاف بر اقداماتی از جمله بازرسی های دوره ای و مستمر کنتور های برق خانگی و دیگر مراکز انجام شده است و پرونده هایی نیز تشکیل شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز