خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد؛

عدم وصول مطالبات میلیاردی از مشترکان ؛ بزرگترین مشکل گاز استان/ افزایش ضریب نفوذ گاز دربخش روستایی مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۳۱۶

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه 53 شهر و 1961 روستای استان از موهبت گاز بهره مند هستند،گفت: مهم ترین مشکل پیش روی شرکت ،عدم وصول مطالبات 200 میلیارد تومانی از صنایع و سایرمشترکان گاز استان است.

به گزارش "ایلنا" ازساری؛ امروزه گاز محور توسعه است همچون آب و برق و راه و بزرگراه؛  اگر آب منشاء آبادانی است  برق و گاز را هم باید به این فهرست اضافه کرد .مازندران استانی وسیع است که درآن کوه وجنگل و دریا طبیعتی بکر را ایجاد کرده است.نقاط صعب العبورش هم فراوان است اما هیچکدام از اینها مانعی برای آنکه مردم منطقه از نعمت گاز برخوردار نباشند ،نشده است.

تلاش مسئولان گاز استان  اگر چه بیشتر معطوف به گازرسانی به شهرهاست اما روستاها نیز از قلم نیفتاد و همین که 1961 روستا از نعمت گازبهره مند شده اند و گازرسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در سال 97 دراولویت اهداف این شرکت قرارگرفته بیانگر این تلاش ها است .

"جعفراحمد پور" مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه عملیات گازرسانی به 474 روستا و 4 شهر با جدیت و تمام قوا درحال انجام است،می گوید: جمعیت روستایی برخوردار از گاز دراستان طی دو سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و با پایان یافتن پروژه های در دست اجرا، امسال ضریب نفوذ گاز دربخش روستایی افزایش می یابد.

به گفته وی درمناطق کوهستانی نمی توان از لوله برای گازرسانی استفاده کرد بنابراین ازطریق  CNG گازرسانی به این مناطق صورت گرفته که سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این کار160 میلیارد ریال است.

اجرای 735 کیلومترخط انتقال وتغذیه 19 هزارو 450 کیلومترشبکه اجرا و همچنین 737 هزارانشعاب نصب وبهره مندی بیش ازیک میلیون و314 هزارمشترک ازنعمت گازازجمله اقدامات درخور تحسین شرکت گاز استان مازندران است که به گفته مدیرعامل شرکت گازاستان، همکاری همه نهادهای خدمات رسان لازم است تا گاز به همه روستاهای محروم برده شود.

احمد‌پور شمار پیمانکاران همکارشرکت گاز استان را 18 نفراعلام کرد که از فروردین سال جاری تا کنون 176 کیلومتر مسیر را برای گازرسانی لوله کشی کرده و 6  هزار و 230 مشترک جدید به جمع مشترکان گازاستان اضافه شده اند.

به گفته وی تا پایان سال جاری 152 روستا در هزارجریب و نکاء، 105 روستا درکیاسر و56  روستا درمنطقه دو دانگه ازنعمت گازبهره مند خواهند شد وبه این ترتیب تعداد مشترکان گاز در استان مازندران به مرز یک میلیون و 315 هزار خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به این که پیمانکاران شرکت گاز در روستاهای صعب العبور از نکاء تا رامسر درحال انجام کار هستند، گفت: گازرسانی به 80 روستا درسواد کوه در دستور کار است که بخشی از آن تا هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی مهم ترین مشکل پیش روی شرکت گاز استان مازندران را عدم وصول مطالبات 200 میلیارد تومانی از صنایع و سایرمشترکان اعلام کرد که می‌تواند عملیات گازرسانی در استان را با مشکلات مواجه کند و به همین علت گزینه‌های دیگر ازجمله دریافت تسهیلات از بانک ها را در دستور کار قراردادیم تا پروژه های در دست اجرا متوقف نشده و روند خدمت رسانی به مردم خوب استان مختل نشود.

مدیرعامل شرکت گازاستان مازندران با اشاره به این که از دیگر قدامات انجام شده شرکت درسال گذشته انعقاد 52 پیمان گازرسانی با اعتبار3000 میلیارد ریال بوده است، یادآورمی شود: با اجرای 1814 کیلومتر شبکه های تغذیه وتوزیع روستایی وشهری دراستان، تعداد70 هزارمشترک جدید به شمارمصرف کنندگان استان اضافه شدند.

احمد پور از مصرف 6 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب گازطبیعی درسال 96 توسط مشترکان خبر داد وگفت: درحال حاضر 99 درصد خانوارهای شهری و 91 درصد خانوارهای روستایی استان مازندران تحت پوشش گاز رسانی قراردارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز