خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت تحقیق و تفحص از این سازمان:

۲۰ هزار برگ سند تخلف در پشت درهای بسته تامین اجتماعی گم شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۵۱

چکیده: «به تمام کسانی که در گم شدن پرونده‌ها دست داشتند هشدار می‌دهم که در این رابطه مورد تعقیب قرار خواهند گرفت. / افرادی که به هر نحو از تخلف مسئولان سازمان تامین اجتماعی و شستا خبر دارند هیات تحقیق و تفحص را مطلع کنند.»

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دومین بار است که برای تحقیق و تفحص در تأمین اجتماعی اقدام می‌کنیم، گفت: متأسفانه گزارش اول هیئت تحقیق و تفحص هرگز در مجلس قرائت نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» در نشست خبری که صبح امروز در مجلس برگزار شد، گفت: چه بسا اگر آن گزارش قرائت می‌شد جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می‌شد.
وی با تاکید بر اینکه مجلس باید همواره نقش نظارتی خود را ایفا کند، افزود: با قرائت نشدن گزارش اولین هیات تحقیق و تفحص، هزینه‌های زیادی را متحمل شدیم.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس بابیان اینکه در هیئت تحقیق و تفحص جدید، عمدتاً تحقیق‌ها حول تخلفات شرکت شستا صورت گرفت، گفت: چند روز بعد از شروع کار در اواخر تیرماه به وزیر وقت نامه نوشتیم و درخواست کردیم تا کارشناسانی را برای رسیدگی معین کنیم.
محجوب همچنبن از گم شدن ۲۰ هزار صفحه مدرکی که مجلس در رابطه با تحقیق و تفحص به امانت در اختیار تأمین اجتماعی قرار داده بود خبر داد و گفت: به تمام کسانی که در گم شدن پرونده‌ها دست داشتند هشدار می‌دهم که در این رابطه مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم درست عمل کنیم باید متخلفین را به دادگاه و دستگاه قضا ارجاع دهیم، در تشریح این حادثه گفت: از آنجا که حجم اوراق بالغ بر ۲۰ هزار صفحه بود و مجلس فضای کافی برای نگهداری آنرا نداشت تمامی این اسناد بصورت امانت در سازمان تامین اجتماعی نگهداری می‌شد.
به گفته محجوب، در حالی که کلید مکان پرونده‌ها همچنان در اختیار هیات تحقیق و تفحص است اما در سازمان تامین اجتماعی نه از محل نگهداری اسناد و نه از خود اسناد هیچ خبری نیست.
وی افزود: ۲۰ هزار برگ گمشده مربوط به گزارش بازرسان سازمان در رابطه با تخلفات مراکز درمانی، شعب و شستا بوده است.
این نماینده مجلس با انتقاد از عدم همکاری و کم‌کاری مقامات دولتی در ۲ ماه گذشته افزود: کسانی که در اجرای مصوبات مجلس و قانون کوتاهی می‌کنند باید بدانند که با آن‌ها برخورد خواهد شد.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بایادآوری اینکه اجرای قانون برای نمایندگان مجلس در اولویت قرار دارد، گفت: به دلیل آنکه مدارک لازم در اختیار اعضای هیئت تحقیق و تفحص قرار نگرفته است قرائت و انتشار این گزارش تا به امروز به تأخیر افتاده است.
عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی همچنین با انتقاد از عملکرد شرکت سرمایه گذاری سازمان تامنی اجتماعی(شستا) گفت: عدم اجرای قانون برنامه مهم‌ترین ایرادی است که به شرکت شستا وارد است.
محجوب بابیان اینکه در قانون برنامه به صراحت بر تغییر رویه شستا از بنگاه‌داری به سهامداری تأکید شده است، گفت: شرکتهای اقتصادی زیر مجموعه شستا، مؤسسه سرمایه‌گذار یا اشتغال‌آفرین نیستند بلکه مؤسساتی هستند که باید طبق قانون به کارگران بیمه شده خدمات بیمه‌ای و درمانی ارائه کنند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه متأسفانه شستا در زمان فعالیت نخستین هیات تحقیق و تفحص از ارائه مدارک درخواستی خوددار ی کرده بود، گفت: هرچند مدیر عامل جدید حسن نیت نشان داده است مهم این است که مدارک در زود‌ترین هنگام باید به هیات داده می‌شد.
وی ادامه داد: هرچند استقرار هیات و آغار بکار آن در زمان تعیین سرپرست سازمان صورت گرفت اما نیم‌توان نادیده گرفت که آغز تحقیق و تفحص از زمانی بود که نا‌چار شدیم در مقابل ممانعت برای مستقر شدن تلفنی به زور و سختگیری و تهدید به مراجعه به دادگاه متوصل شویم.
وی تصریح کرد: متأسفانه مسئولان تأمین اجتماعی از دادن اطلاعات کافی به اعضای هیئت تحقیق و تفحص فرار می‌کنند. زیرا گمان می‌برند از این راه همکاران و احتمالاً خودشان تبرئه می‌شوند.
وی ادامه داد: از آنجا که تا به امروز با کسی برخورد نشده است مقامات دولتی مطلب را زیاد جدی نمی‌گیرند بنابراین من تعهد می‌دهم کسانی که با هیئت همکاری نمی‌کنند مورد برخورد قضایی قرار بگیرند.
وی از افراد مطلعی که به هر نحو ممکن در جریان تخلف مسئولان سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری این سازمان(شستا) قرار دارند، خواست حداکثر تا پایان شهریور‌ماه اطلاعات و دانسته‌های خود را به نمایندگان عضو هیات تحقیق و تفحص تحویل دهند تا بدین ترتیب ظرف ۲ ماه گزارش این هیات در صحن علنی مجلس قرائت شود.
وی با انتقاد از عدم حضور خبرنگار روزنامه خورشید(روزنامه ارگان سازمان تامین اجتماعی) در این نشست خبری افزود: یکی از موارد تحقیق و تفحص منابع مالی روزنامه خورشید است.
وی در پایان با بیان اینکه هیئت تحقیق و تفحص حتی می‌تواند با توجه به تخلفات صورت گرفته طرح استیضاح وزیر مربوطه را در دستور کار مجلس قرار دهد اظهار داشت: البته این مسئله در حال حاضر موضوعیت ندارد زیرا وزیر تازه عوض شده و گزارشات تخلف مربوط به دولت قبل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز