خبرگزاری کار ایران

امیری خامکانی در گفت‌وگو با ایلنا‌:

دولت برای پرداخت یارانه‌ها با کسری۱۰۰ هزار میلیاردی مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۲۸

قیمت هیچ یک از حامل‌های انرژی افزایش نمی‌یابد / بعد از بازگشایی مجلس با وزیر نیرو و نفت جلسات مفصلی برای هم اندیشی خواهیم داشت / باید با اتخاذ تدبیری درست مانع از خاموشی‌ها در آینده شویم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت برای پرداخت یارانه‌ها با کسری۱۰۰ هزار میلیارد ریالی مواجه است، گفت: دولت اکنون باید برای تامین این کسری‌ها یا راهی را بیاندیشد و یا اینکه باید از افزایش قیمت‌ها کمک بگیرد.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: هفته اول و دوم مهر بعد از بازگشایی مجلس با وزیر نیرو و نفت جلسات مفصلی برای هم اندیشی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از آنجا که مسائل مربوط به بنزین و پالایشگاه‌ها از مسائل مهم کشور است نیاز به هم اندیشی و همفکری بین مجلس و دولت دارد.

امیری خامکانی توضیح داد: از مسائل مهم مورد بررسی در جلسات مجلس که آقای چیت چیان هم در مورد آن ابراز نگرانی کرده‌اند مسئله برق است که باید با اتخاذ تدبیری درست مانع از خاموشی‌ها در آینده شویم.

عضو کمیسیون انرژی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت برق در دستور کار مجلس است، پاسخ داد: افزایش قیمت برق در دستور کار مجلس نیست.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مجلس اجرای فاز دوم یارانه‌ها را متوقف کرد، ادامه داد: در چارچوب هدفمندی یارانه‌ها قیمت هیچ یک از حامل‌های انرژی افزایش پیدا نمی‌کند.

امیری ادامه داد: اگر افزایشی در قیمت برق باشد مربوط به سیاست‌های مشخص شده برای توسعه برق روستاییان است که بر اساس این سیاست، مبلغ بسیار کمی از مصرف کنندگان غیرروستایی برق برای توسعه این شبکه گرفته می‌شود.

وی توضیح داد: افزایش ۵ درصدی حامل‌های نفتی از این نوع سیاست‌ها است که برای توسعه پالایشگاه‌ها و خطوط نفتی استفاده می‌شود.

وی به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال کمبود بودجه برای پرداخت یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: دولت اکنون باید برای تامین این کسری‌ها یا راهی را بیاندیشد و یا اینکه باید از افزایش قیمت‌ها کمک بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز