خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار وزیر دفاع عراق:

ناامنی در سوریه و عراق منطقه را به سمت نزاع‌های قومی و مذهبی می‌کشاند

کد خبر : ۱۰۷۹۸۴

وفاق و همبستگی سیاسی میان همه گروه‌های عراقی اعم از شیعه و سنی و کُرد، زمینه تقویت امنیت و آسایش در عراق را فراهم می‌کند و در پرتو آن توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در حرکتی دموکراتیک تحقق خواهد یافت.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ناامنی در سوریه و عراق تمام منطقه را بسوی نزاع‌های طائفه‌ای و قومی و مذهبی خواهد کشاند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، سعدون الدلیمی وزیر دفاع عراق عصر امروز با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رییس مجلس کشورمان در ابتدای این دیدار با اشاره به سطح خوب مناسبات دو کشور در سال‌های اخیر خواستار استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوان ایران و عراق برای ارتقاء همکاری‌های دوستانه شد و افزود: مجلس شورای اسلامی از روند توسعه و گسترش همه‌جانبه مناسبات دوستانه با عراق حمایت می‌کند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه گروه‌های عراقی باید با همکاری‌ مشترک مسائل و مشکلات کشورشان را حل و فصل کنند، گفت: وفاق و همبستگی سیاسی میان همه گروه‌های عراقی اعم از شیعه و سنی و کُرد، زمینه تقویت امنیت و آسایش در عراق را فراهم می‌کند و در پرتو آن توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در حرکتی دموکراتیک تحقق خواهد یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات سوریه افزود: برخی کشورها با سوءاستفاده از شرایط بحرانی در سوریه به اختلافات در عراق دامن زده و زمینه فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور را فراهم می‌کنند غافل از آنکه ناامنی در سوریه و عراق تمام منطقه را بسوی نزاع‌های طائفه‌ای و قومی و مذهبی خواهد کشاند.

وی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا حمایت خود را از راه حل سیاسی برای بحران سوریه با حضور همه گروه‌های این کشور را اعلام کرده است.

سعدون‌الدلیمی وزیر دفاع عراق نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح و ثبات در عراق و منطقه گفت: حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در تحکیم امنیت در عراق نقش بسزایی داشته است.

وی همچنین خواستار افزایش ارتباطات دوستانه دو کشور در زمینه‌های گوناگون گردید و افزود: افزایش مراودات دو کشور تأمین کننده منافع ملی و عاملی در ایجاد صلح و آرامش در منطقه است.

سعدون الدلیمی در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه تداوم این وضعیت را به زیان کشورهای منطقه و به نفع رژیم صهیونیستی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز