خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با مسئولان دانشکده صدا و سیمای قم:

برنامه‌های سرگرمی رسانه ملی نباید زمینه غفلت مردم را فراهم کند

کد خبر : ۱۰۸۰۸۹

برنامه های سرگرمی در تلویزیون و رادیو باید براساس مبنای دینی تهیه شود / باید از تلاش دلسرد شوید و باید با جذب طلبه و دانشجویان پایه گذاری مناسبی را در امور فرهنگی، هنری و اسلامی انجام دهید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه های تلویزیون باید موجب بیداری جامعه شود، گفت: برنامه‌های سرگرمی رسانه ملی نباید زمینه غفلت مردم را فراهم کند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز(پنجشنبه ۴ مهرماه) دردیدار با مسئولان دانشکده صدا و سیما واحد قم با تاکید بر اینکه اقدامات این دانشکده در چند سال اخیر بسیار خوب و رو به رشد بوده است گفت: مسئولان این دانشکده بایددر جهت تربیت دانشجو در رشته های تولیدی مانند نویسندگی و کارگردانی تلاش کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ترویج تفکرات اسلامی در کشور تاکید کرد و افزود: پیوستگی بخش هنری با اسلام یک امر مهم و زیربنایی است.

وی ادامه داد: به طور حتم اگر دانشکده ها و دانشگاه ها در جهت تربیت افراد فاضل و عالم تلاش کنند در آینده می توان فکر اسلامی را در کشور بیشتر ترویج کرد از طرفی دیگر مسئولان باید متناسب باتکنولوژی و شرایط روز کشور به دنبال گسترش امور فرهنگی و هنر اسلامی باشند.

لاریجانی با بیان اینکه در شرایط کنونی فضای رسانه با زندگی مردم عجین شده است یادآور شد: دانش و فکر اسلامی در این حوزه جزء ارکان اصلی محسوب می شود از این رو کار شما و تربیت دانشجویان فاضل اقدام ارزشمندی است لذا نباید از تلاش دلسرد شوید و باید با جذب طلبه و دانشجویان پایه گذاری مناسبی را در امور فرهنگی، هنری و اسلامی انجام دهید.

وی با اعلام اینکه برنامه های سرگرمی در تلویزیون و رادیو باید براساس مبنای دینی تهیه شود تصریح کرد: این امور نباید زمینه غفلت مردم را ایجاد کند بلکه باید موجب بیداری جامعه شود از این رو باید با برنامه ریزی فکر کرد و روش های نوینی را با اتکا به سنت اسلامی ایجاد کرد.

در این دیدار کمال اکبری رئیس دانشکده صدا و سیما واحد قم با بیان اینکه این دانشکده در چند سال اخیر با تاکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب تغییرات بسیاری را به خود دیده است گفت: هم اکنون این دانشکده در حوزه های تولید سیما، ادبیات نمایش، دین و رسانه و علوم اجتماعی دانشجو تربیت می کند.

رئیس دانشکده صدا و سیما واحد قم با اعلام اینکه هم اکنون حدود ۳۴۰ دانشجو در این دانشکده در حال تحصیل هستند افزود: تا کنون حدود ۱۱۰ دانشجو از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند از طرفی دیگر امسال حدود ۷۷ دانشجوی جدید برای تحصیل در این دانشکده پذیرش شده اند که در این میان اکثر طلبه و تعدادی غیر طلبه هستند.

اکبری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون فارغ التحصیلان دانشکده صدا و سیمای قم بعد از تحصیل جذب سازمان صدا و سیما شده اند گفت: این افراد بعد از حضور در سازمان در بخش ها و کانال های مختلف فعالیت می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز