خبرگزاری کار ایران

بیاتیان در نطق میان دستور:

هنوز کشاورزی در کشور به صورت سنتی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۹۹

اقدامات و اظهارات اخیر سیف رئیس کل بانک مرکزی این مسائل عامل تشدید تلاطمات بازار طلا و ارز شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اقدامات و اظهارات اخیر سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت: این مسائل عامل تشدید تلاطمات بازار طلا و ارز شد.

به گزارش ایلنا سیدمحمد بیاتیان در نشست علنی امروز یکشنبه(۷ مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در اینجا باید شروع به کار دولت جدید را خدمت رئیس‌جمهور و دولتمردان تبریک بگویم و امیدوارم همانطور که دولت تدبیر و امید را شعار خود قرار داده، بر مشی اعتدال و میانه‌روی گام برداشته و در جهت تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی موفق و پیروز باشد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور حتم همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم نیست، که امروز مسئولان و مدیران بخواهند همه چیز را به تحریم گره بزنند. زیرا حدود هفتاد درصد مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت و ناهماهنگی‌ها است که لزوم هماهنگی بین وزارتخانه و سازمان‌ها و در کل ارتباط مدیریت بخش عمومی را می‌طلبد. از طرف دیگر از دولت جدید در شرایط کنونی انتظار داریم که تلاش خود را در عرصه دیپلماسی برای دفاع از حقوق حقه ملت ایران تلاش کرده و بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب مذاکره بر اساس نرمش قهرمانانه را حول محور حکمت، عزت و مصلحت را برای اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی به کار بندد.

وی ادامه داد: آنچه که امروز می‌تواند به تحقق حماسه اقتصادی در کشور کمک کند، توجه به رونق تولید ملی با کمک بنگاه‌های اقتصادی و جلوگیری از واردات بی‌رویه و کارخانجات و شرکت‌های تولیدی و پرهیز از اظهارنظرهای غیرکارشناسی و احساسی مسئولان اقتصادی مانند رئیس کل بانک مرکزی در چند روز اخیر که باعثتشدید تلاطمات بازار طلا و ارز شد، است. از این رو هماهنگی و سیستمی عمل کردن در راستای حمایت از تولید ملی ضروری بوده و مسئولان نباید ناتوانی و ناهماهنگی خود را ناشی از تحریم بدانند.

بیاتیان گفت: دولت همانطور که می‌داند مردم کردستان در خلق حماسه سیاسی سهم بسزایی داشته و بیش از ۷۳ درصد از آرای مردم به نام دکتر روحانی به صندوق‌های رای واریز شد و این رای امیدی به وعده‌های انتخاباتی و بیانیه ۱۰ ماده‌ای رئیس‌جمهور در مورد اقوام و مذاهب است از این رو مردم کردستان منتظر اقدامات جدی و کاربردی دولت یازدهم در تحقق وعده‌ها و شعارها هستند که اولین اصل آن انتخاب استانداری از نخبگان بومی استان است. از طرفی دیگر بعد از اقدام دولت باید در جهت حل مشکلات استان کردستان و ارتقاء شاخص‌های استان در تمام موارد و اصول قانون اساسی تلاش کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه وضعیت نامناسب قیمت نهاده‌ها مشکلات بسیاری را برای کشاورزان و دامداران به وجود آورده است، تصریح کرد: امروز در فصل کار متاسفانه کود فسفات نایاب شده و آنچه وجود دارد، در بازار سیاه با قیمت‌های نجومی است که این هزینه‌ها در توان کشاورزان نیست از طرفی دیگر علی‌رغم تذکرات و تاکیدات فراوان متاسفانه هنوز کشاورزان برای تهیه سوخت مورد نیاز خود روزها و هفته‌ها آواره اداره‌ها، سایت‌ها و کافی‌نت‌ها شده و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند از این رو لازم است دولت هرچه سریع‌تر نسبت به صدور کارت سوخت برای کشاورزان عزیز اقدام کند.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر وعده‌ها و شعارهای داده شده درباره خودکفایی در تولید گندم باید گفت به علت ضعف در تحقیقات و امور کشاورزی و تعطیلی این امور در سال‌های گذشته متاسفانه به ترویج کشاورزی توجهی نشده و هنوز کشاورزی در کشور به صورت سنتی انجام می‌شود و هیچ توجهی به کشاورزی علمی و پیشرفته نشده است که امیدواریم این موضوع در عمل انجام شود.

بیاتیان افزود: همچنین از وزرای نیرو و جهاد کشاورزی می‌خواهم نسبت به برق‌دار نمودن چاه‌های کشاورزی برنامه‌ریزی و تلاش کنند از طرفی دیگر از وزیر اقتصاد و جهاد کشاورزی می‌خواهم نسبت به پرداخت یارانه به کشاورزان به صورت تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی اقدام کنند. همچنین وزیر راه و شهرسازی باید در جهت ساماندهی پروژه‌های مسکن مهر و اصلاح قراردادهای این طرح و ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های مسکن مهر تلاش کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در سال‌های گذشته زمین‌هایی تفکیک شده و به مردم شهرستان بیجار واگذار شده است اما امروز شاهد هستیم که سازما‌ن‌های دولتی این اراضی را جزو زمین‌های دولتی اعلام کرده‌اند که مردم در این رابطه بلاتکلیف مانده‌اند از طرفی دیگر پروژه‌های راهسازی علیرغم وعده‌های داده شده نه تنها اجرایی نشده بلکه در بخش روستایی ثمری جز تخریب روستاها نداشته است. همچنین نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی متاسفانه بسیار ضعیف بوده و موجب بروز خسارات بسیاری در این حوزه و بدبینی مردم شده است از این رو مسئولان مربوطه باید در جهت برخورد با متخلفان و اصلاح امور تلاش کنند.

وی گفت: همچنین وزاری صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد باید در جهت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه اقدامی عاجل انجام دهند که متاسفانه در این رابطه بخشنامه‌هایی دست و پا گیر و دیدگاه‌های شخصی سرمایه‌گذاران را مایوس و آنها را از منطقه فراری می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر لزوم ارتقاء تعدادی از روستاهای حوزه انتخابیه به شهر تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز