خبرگزاری کار ایران

دواتگری در موافقت با طرح عضویت نمایندگان در برخی از شوراهای عالی:

عضویت نمایندگان در برخی شوراهای عالی قدرت نظارتی مجلس را کاهش نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۰۷

این طرح در صدر تجدید نظر نظارتی نمایندگان شورای اسلامی نیست بلکه در مقام توسعه و ساماندهی نظام نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس با بیان اینکه طرح عضویت نمایندگان در برخی شوراهای عالی قدرت نظارتی مجلس را کاهش نمی دهد گفت: این طرح به منظور ساماندهی و تقویت نظارتی مجلس تدوین شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی دواتگری در نشست علنی امروز(یکشنبه ۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با گزارش کمسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس درباره طرح اصلاح قوانین نحوه انتخاب و فعالیت ناظرین و ساماندهی امور نظارتی گفت: پارلمان وظایف قانون گذاری، نظارت در قالب تحقیق و تفحص، استیضاح و حضور نمایندگان ناظر در مجامع و شوراهای عالی و شکل گیری دولت و رأی اعتماد به وزرا را بر عهده دارد.

نماینده مردم عجب شیر و مراغه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح به منظور ساماندهی و تقویت نظارتی مجلس و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در شیوه نظارتی و فعالیت نمایندگان ناظر در شوراها و مجامع ارائه شده است.

وی افزود: این طرح در صدر تجدید نظر نظارتی نمایندگان شورای اسلامی نیست بلکه در مقام توسعه و ساماندهی نظام نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: از ویژگی های بارز این طرح است که برای کارآمد کردن مقررات عملکرد نمایندگان ناظر دستگاه های اجرایی شورای دستگاه های نظارتی از دو نفر مسئولان نظارتی شکل می گیرد که این امر تا کنون مقفول مانده و شورا وجود نداشته از جمله وظایف شورای نظارت به دستگاه های اجرایی نظارت بر فرآیند تولید پایه و شاخص های کلان که توسط مرکز آمار ایران ارائه می شود.

دواتگری با بیان اینکه در سال های گذشته یکی از مشکلات اساسی ارائه آمار بوده، گفت: دستگاه های اجرایی آمارهای مختلفی ارائه می کنند که محل مناقشه است در این طرح پیش بینی شده که در این شورا نظارت بر دستگاه های اجرایی که با حضور دو نفر از نمایندگان هر قوه تشکیل می شود نسبت به آمارهای مرکز آمار هم نظارت لازم وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: در این طرح پیش بینی شده نمایندگان ناظر از سوی کمیسیون تخصصی ذیربط معرفی شدند و در مجلس رأی گیری به عمل آید.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس، بیان کرد: این طرح قدرت نظارت مجلس را کاهش نمی دهد در ماده ۴ این طرح پیش بینی شده در صورتی که هر یک از شوراها و مجامع و هیأت هایی که دارای نماینده ناظر می باشد احترام به تشکیل شورای فرعی نمایند و وظیفه دارند به نماینده ناظر اطلاع دهنمد و عضو ناظر می تواند در این کمیته ها و شوراها عضو شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز