خبرگزاری کار ایران

مصری خبر داد:

اعلام آمادگی دولت برای برگزاری جلسه مشترک امروز با بهارستان نشینان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۰۷

به نظر نمی رسد با توجه به فرصت ۲ ساعته بتوان جز در مورد سفر نیویورک مسائلی دیگری مطرح کرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه در جلسه دیروز هیأت رئیسه مباحثمختلفی مورد بحثو بررسی قرار گرفت، گفت: جلسه مشترک دولت و مجلس امروز به میزبانی دولت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا مصری در حاشیه صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری جلسه مشترک میان دولت و مجلس با اشاره به جلسه روز گذشه هیئت رئیسه مجلس با مجید انصاری معاون پارلمانی دولت عنوان کرد: نتیجه این جلسه این شد که یک جلسه دوره‌ای ۲ الی ۳ ماه یکبار بین دولت و مجلس تشکیل شود که یک جلسه دولت میزبان جلسات باشد و یک جلسه نیز مجلس میزبان دولت باشد.

مصری با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات مشترکی دولت و ملت باعثمی‌شود تا نمایندگان کمتر از وزرا سؤال کنند و فرصت خدمت بیشتر تقسیم شود، تصریح کرد: مسائل کلی، سوالات و ابهامات در این جلسات مطرح خواهد شد یا اگر مسائلی وجود دارد نمایندگان در جریان آن قرار گیرند چرا که وکلای ملت دائما در حال سفر به حوزه‌های انتخابیه هستند و به همین خاطر از نزدیک با مشکلات مواجه هستند.

وی دومین موضوع بحثدیروز با معاون پارلمانی مجلس را بررسی نشست‌های ویژه میان مجلس و دولت در حوزه‌های تخصصی نام برد و گفت: مقرر شد تا افراد متخصص یا کمیسیون‌های تخصصی با کار‌شناسان آن حوزه جلساتی را داشته باشند همچنین به عنوان مبحثسوم در خصوص در جریان قرار گرفتن نمایندگان در امور خاص نیز در جلسه روز گذشته مسائلی مطرح شد که مسئولان دولت در جلسه غیرعلنی غیررسمی مسئولان حضور یابند و به سؤالات یا ابهام آن‌ها پاسخ دهند.

سخنگوی هیأت رئیسه با بیان اینکه طبق هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد تا معاون پارلمانی رییس جمهور با دولت هماهنگی لازم را انجام دهد تا اولین جلسه در دولت تشکیل شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خبر رسید که دولت آمادگی دارد که امروز سه شنبه ۹ مهرماه ساعت ۱۷ اولین جلسه مشترک را برگزار کند.

وی همچنین در خصوص جلسه غیرعلنی امروز مجلس با عزت الله ضرغامی رئیس رسانه ملی، گفت: براساس تقاضایی که رئیس رسانه ملی داشت تا با حضور در پارلمان گزارش اجمالی از فعالیت‌های صداوسیما بدهند، ایشان در جلسه غیرعلنی گزارش جامع و دسته‌بندی شده‌ای را ارایه کردند.

وی ادامه داد: در فرصت کوتاه نیم ساعته گزارشی در مورد فعالیت‌ شبکه‌های ‌داخلی، شبکه‌های برون‌مرزی، پوشش شبکه‌های ما در خارج از کشور و میزان مخاطب، برنامه‌هایی که مخاطبان بیشتری دارد، درخواست‌هایی که از اقصی نقاط دنیا داریم تا بیننده شبکه‌های فارسی زبان ایرانی باشند، ارائه کردند.

مصری افزود: همچنین رئیس رسانه ملی گزارش مختصری در خصوص شبکه‌های فارسی زبانی که در خارج از کشور برنامه داشته و منشأ آن‌ها عموما CIA است و فعالیت‌هایی که آن‌ها انجام می‌دهند ارائه داد، این جلسه بسیار خوب بود و آقای ضرغامی گزارشی که دو، سه ساعته نیاز داشت فشرده و خوب و در حد نیم ساعت به مجلس ارائه کردند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا نمایندگان در نشست مشترک دولت و مجلس صحبت می‌کنند، عنوان کرد: به دلیل اینکه بعد از ظهر دیروز در این مورد تصمیم گیری شد امروز تصمیم گیری می‌شود که یک نفر یا دو نفر در این نشست سخنرانی کنند. همچنین قطعا رئیس جمهور نیز گزارشی از سفر به نیویورک و ناگفته‌هایی که ارائه نشده را مطرح می‌کند.

مصری در خصوص احتمال مطرح شدن وزیران پیشنهادی به مجلس در این نشست، گفت: طبق قانون رئیس جمهور ۳ تا ۵ ماه فرصت دارد وزیران را به مجلس معرفی کند و مجلس و دولت برای این موضوع عجله ندارند چرا که یک کار قانونی و آیین نامه‌ای است و اینگونه مباحثنیازی به نشست مشترک ندارد.

وی با بیان اینکه احتمال طرح بحثدر خصوصو مسائل اقتصادی، همچون لایحه اصلاح قانون بودجه، لایحه بودجه ۹۳ در جلسه مشترک امروز دولت با مجلس وجود دارد، گفت: به نظر نمی‌رسد با توجه به فرصت ۲ ساعته بتوان جز در مورد سفر نیویورک است مسائلی دیگری مورد طرح و بررسی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز