خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور:

تمدید طرح مدیریت و خدمات کشوری ظلم به کارگران و کارمندان است

کد خبر : ۱۰۹۴۸۶

تمدید قانون خدمات و مدیریت کشوری به معنای تضعیف حقوق کسانی است که حقوق پایین دریافت می‌کنند.

در جریان بررسی درخواست دو فوریت لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت و خدمات کشوری کوچکی نژاد و قاضی پور به عنوان مخالف و لارگانی و بیرانوند به عنوان موافق صحبت کردند.

به گزارش ایلنا، جبار کوچکی نژاد در جریان بررسی درخواست دو فوریت لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت و خدمات کشوری ضمن مخالفت با قید دو فوریت لایحه مذکور گفت: تمدید مدت اجرای قانون به مدت ۶ ماه طولانی است ضمن اینکه لایحه مذکور در قالب طرح از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد و کمیسیون اجتماعی مجلس با دعوت از کارشناسان دولت این طرح را بررسی کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته بندهایی در قانون مدیریت و خدمات کشوری در مورد بازنشستگان و کارکنان دولت مهم بود توسط دولت اجرا نشد که در طرح نمایندگان در کمیسیون اجتماعی مصوب شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: تمدید قانون مدیریت و خدمات کشوری به مدت ۶ ماه نیز زمانی طولانی است.

در ادامه نیز نادر قاضی پور ضمن مخالفت با تمدید قانون خدمات کشوری گفت: در کمیسیون اجتماعی این طرح بررسی شده و آماده ارائه به صحن است و ضرورتی به تمدید مجدد قانون مذکور نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از بندهای قانون آزمایشی مربوط به بازنشستگان، کارکنان و شاغلان دولت عملیاتی نشد، تصریح کرد: در طرحی که در این رابطه در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است مواردی چون اصلاح نظام پرداخت و مواردی در مورد بازنشستگان بررسی می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری اینکه تمدید قانون خدمات و مدیریت کشوری به معنای تضعیف حقوق کسانی است که حقوق پایین دریافت می کنند، افزود: همچنین تمدید این قانون ظلم مضاعف به کارگران، کارمندان و زحمت کشان است و اجازه دهید کمیسیون اجتماعی طرحی که در این رابطه بررسی کرده هفته آینده در صحن مطرح شود.

در ادامه همچنین بیرانوند و لارگانی به عنوان موافق تمدید قانون مدیریت و خدمات کشوری صحبت کردند.

بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تقاضایی از سوی دولت مبنی بر تمدید قانون مطرح شده که با رأی بالا به درخواست دو فوریت آن اجازه دهید تا امور سازمان ها به مدار قانون بچرخد.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن موافقت با تمدید قانون مدیریت و خدمات کشوری گفت: نماینده دولت وعده داد تا طی ۶ ماه آینده لایحه قانون دائمی مدیریت خدمات کشوری را به مجلس ارائه دهد تا رفع خلاء قانونی با این دو فوریت موافقت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز