خبرگزاری کار ایران

عبدی در نطق میان دستور:

آمار بالای بیکاری موجب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی شده است

کد خبر : ۱۰۹۸۵۰

یکی از مشکلاتی که هم اکنون موجب بروز ناهنجاری‌های نگران کننده اجتماعی همچون مهاجرت، ‌افزایش اعتیاد، خودکشی و خودسوزی جوانان، افزایش آمار طلاق و بالاتر رفتن سن ازدواج شده، آمار بالای بیکاری در برخی استان‌های کشور است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: دنیا بداند مواضع رئیس‌جمهور، صدای واحد ملت ایران اسلامی به سرانگشت اشاره رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش ایلنا، ایرج عبدی در نطق میان دستور خود با اشاره به مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد، گفت: دنیا بداند مواضع رئیس‌جمهور، صدای واحد ملت ایران اسلامی به سرانگشت اشاره رهبر معظم انقلاب است که همواره پرچمدار صلح جهانی و برائت کننده از هرگونه خشونت، ظلم و ستم و استبداد است و بر اساس جهان‌بینی اسلامی استفاده نظامی از دانش هسته‌ای را حرام می‌داند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: سوء تدبیر در مدیریت داخلی کشور مشکل جدی اقتصادی و اجتماعی کشور است و ارتباط چندانی با تحریم ندارد. یکی از مشکلاتی که هم اکنون موجب بروز ناهنجاری‌های نگران کننده اجتماعی همچون مهاجرت، ‌افزایش اعتیاد، خودکشی و خودسوزی جوانان، افزایش آمار طلاق و بالاتر رفتن سن ازدواج شده، آمار بالای بیکاری در برخی استان‌های کشور است.

وی در ادامه سخنانش خطاب به روحانی درباره برنامه هایش در حوزه ایجاد اشتغال با بیان اینکه چگونه می‌خواهید آمار بیکاری بالای ۲۰ درصد به آمار بیکاری یک درصد در برخی استان‌های دیگر نزدیک کنید؟، گفت: برای مقابله با پدیده ناهنجاری اجتماعی باید هوشمند عمل کرد و منابع و اعتبارات را با اولویت بالای بیکاری در استان‌های محروم اختصاص دهیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: نمایندگان ملت تلاش کردند تا ماده ۱۸۰ قانون پنجم توسعه دولت را در ارائه خدمت به محرومان و مناطق محروم ملزم کنند اما متاسفانه در سه سال گذشته از برنامه پنجم توسعه از محل فوق هیچ اعتباری به استان‌های محروم اختصاص نیافته و در حل معضل بیکاری در این استان‌ها تدبیری اندیشیده نشده است. لذا نمایندگان در راستای تحقق عدالت و برای اثرگذاری هوشمندانه علاوه بر اولویت تخصیص منابع به استان‌های محروم که از آمار بالای بیکاری برخوردارند خواستار تحقق و جبران ماده ۱۸۰ قانون برنامه به عنوان حق‌الناس هستند و در صورتی که در لایحه بودجه ۹۳ این اعتبار به صورت کامل دیده نشود بودجه را خلاف برنامه‌ریزی دانسته و به تصویب نخواهند رساند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز