خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی در اخطار قانون اساسی:

صندوق تأمین اجتماعی تعهدی برای اجرای بیمه همگانی ندارد

کد خبر : ۱۱۱۶۷۹

پیشنهادات کمیسیون بهداشت و درمان در رابطه با این طرح بار مالی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان را به گردن سازمان تأمین اجتماعی می اندازد از این رو برای اختصاص اعتبارات این هزینه هیچ منبعی دیده نشده است همچنین منابع این طرح رافع ایرادات شورای نگهبان نیست و مسئولان مربوطه قطعاً با مشکل تأمین منابع روبرو می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اجرای بیمه همگانی وظیفه دولت بوده و صندوق تأمین اجتماعی تعهدی ندارد گفت: با تصویب این طرح دو فوریتی سالانه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بار مالی به دوش سازمان تأمین اجتماعی می افتد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در جریان بررسی طرح دو فوریتی تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاصی که ۱۰ سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده اند در اخطاری با استناد به اصل ۷۵ و ۱۱۲ قانون اساسی گفت: شورای نگهبان درباره این طرح دو موضوع را مدنظر قرار داده و برای اصلاح به مجلس عودت داده است از این رو اگر این موضوعات را به صورت درست اصلاح نکنیم مشکلاتی برای این حوزه به وجود می آورد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان منابع مالی را برای تأمین حق بیمه افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در نظر گرفته است گفت: براین اساس سازمان ثبت اسناد موظف است علاوه بر حق ثبت فعلی یک در ده هزار مربوط به اموال غیر منقول را بگیرد و به حساب خاص واریز کند از طرفی دیگر محل منابع این هزینه ها در بودجه سالانه دیده شده اما باید این موضوع را در نظر داشت که اگراین ردیف در بودجه سالانه سال آینده حذف شود عملاً آینده ۳۰ ساله بازنشستگان و دریافت حق بیمه این افراد با مشکل مواجه می شود.

وی با تأکید بر اینکه پیشنهاد دهندگان درآمد ناپایداری را به یک جریان مطالبه بلند مدت اختصاص داده اند تصریح کرد: پیشنهادات کمیسیون بهداشت و درمان در رابطه با این طرح بار مالی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان را به گردن سازمان تأمین اجتماعی می اندازد از این رو برای اختصاص اعتبارات این هزینه هیچ منبعی دیده نشده است همچنین منابع این طرح رافع ایرادات شورای نگهبان نیست و مسئولان مربوطه قطعاً با مشکل تأمین منابع روبرو می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اعلام اینکه بیمه همگانی وظیفه دولت بوده و صندوق تأمین اجتماعی وظیفه ای در این حوزه ندارد یادآور شد: با تصویب این طرح دو فوریتی عملاً کارها و وظایف دولت را به دوش تأمین اجتماعی می اندازیم.

محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده با وارد ندانستن آن گفت: در بررسی این طرح پیشنهادی در کمیسیون بهداشت و درمان نمایندگان شورای نگهبان حضور داشته و با حضور این افراد منابع اعتباری این طرح پیش بینی شده است از طرفی دیگر منابع این طرح سالانه نیست و ربطی به بودجه های سال آینده ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز