خبرگزاری کار ایران

پورمختار در نطق میان دستور:

مسئولان در مبارزه با مفاسد اقتصادی تسلیم سفارش و تطمیع نشوند

کد خبر : ۱۱۱۷۲۹

مردم انتظار برقراری عدالت، رفع و دفع ظلم از قضات شریف، سرعت در رسیدگی، احقاق حق، سفارش ناپذیری و زدودن اندک زنگارهای نشسته بر ترازوی عدالت را دارند.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی با تأکید بر ضرورت مبارزه جدی و بی‌ملاحظه با مفاسد اقتصادی، از مسئولان خواست در راه این مسیر تسلیم سفارشات و تطمیع و جوسازی نشوند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی پورمختار در نطق میان دستور خود گفت: روزی که حضرت امام در وصیتنامه سیاسی _ الهی خود آوردند «با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم» بر تداوم انقلاب بزرگ اسلامی اطمینان دادند زیرا با شناخت از رهبری بعد از خود و عزم ملت بزرگ ایران و حقانیت و الهی بودن راه و شرایط دشمنان ملت می‌دانستند که این حرکت به ثمر خواهد نشست و اکنون افق‌های روشن پیروزی نهایی قابل مشاهده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: صدور انقلاب، افول قدرت‌های زورگو و آگاهی مستضعفان عالم، مقابله با زیاده خواهی قدرت‌ها، سرنگونی و به خطر افتادن حکومت وابستگان به جبهه استکبار و بیداری اسلامی را رقم زد و واقعیت ایران اسلامی پذیرفته شد.

وی بیان کرد: شیطان بزرگ که از طراحی و اجرای پروژه‌های پی در پی علیه ملت ایران از تحمیل جنگ، فتنه منافقین، فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و اخیرا جنگ همه جانبه اقتصادی علیه ملت ایران طرفی نبسته و مقاومت مردم و مسئولان ناامیدش ساخته است، بر حقانیت این راه صحه گذاشته و تحقق وعده تخلف ناپذیر الهی که می‌فرماید «ان الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» به نمایش گذاشته است.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی تصریح کرد: به ظاهر دشمن شماره یک مردم ایران و مسلمانان و همه ملل وادار به تغییر موضع شده و عزم مذاکره و رفع مشکلات و جبران گذشته را نموده است ولی در این خصوص باید به نکاتی چند دقت کرد.

وی ادامه داد: نخست آنکه امام خمینی(ره) به حق آمریکا را شیطان بزرگ نامید و اغواگری و فریب کاری خاصیت شیطان است که از ترفندهای شیطان در عالم سیاست و دیپلماسی، روی خوش نشان دادن به مسئولان دیگر کشور‌ها و استقبال ظاهری از آن‌ها به مظور جلب اطمینان ایشان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: لبخند زدن و دست دوستی دراز کردن به سوی ایران بعد از یک دوره اعمال فشار، تحریم و تحمیل جنگ اقتصادی به منظور امیدوار ساختن آن‌ها به رفع مشکلات از طریق کوتاه آمدن از مواضع اصولی خویش است.

پورمختار ادامه داد: کمترین اثر این حرکت دیپلماتیک، خوش بین شدن به دشمن و سست شدن پایه‌های مقاومت است لذا دولت و دستگاه دیپلماسی که البته بر هوشمندی ایشان اطمینان خاطر داریم، باید مراقب این ترفند‌ها باشند.

وی تصریح کرد: در سایه مقاومت جانانه ملت شریف و رهبری هوشمندانه رهبر انقلاب عمود خیمه آمریکا در جنگ اقتصادی در حال فرو ریختن به دست مالک اش‌تر است و نصرت الهی در انتظار ماست.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه شناخت و بررسی نیت و رفتار آمریکا نیاز به زحمت ندارد یادآور شد: هم اکنون دست دوستی آمریکایی‌ها در دست برخی مسئولان و مردم کشورهایی مانند عراق، افغانستان، لیبی، یمن، مصر، بحرین و فلسطین است و مردم مسلمان همین کشور‌ها به دست آمریکا از طریق تسلیم و حمایت از نیروهای افراطی روزانه دسته دسته کشته می‌شوند.

وی بیان کرد: در سایه استراتژی نرمش قهرمانانه باید تاکتیک‌های دیپلماتیک هوشمندانه انتخاب کرد؛ ضمن اینکه باید قایل باشیم که حل مشکلات کشور در گرو ارتباط با آمریکا نیست و باید عزت، حکمت و مصلحت در سرلوحه هر اقدامی قرار گیرد.

پورمختار ادامه داد: تحمیل جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های ظالمانه، غیر قانونی و غیر انسانی از سوی آمریکا که روی اصلی سیاست‌های این کشور است، با اطمینانی که از ادامه مقاومت مردم و مسئولین داریم و همگی به فضل الهی امیدواریم، فرصت تاریخی برای اقتصاد کشور است و لذا دولت که تلاش وسیع در این راه مصروف داشته باید به راهکارهای ویژه عنایت داشته باشد.

سوق منابع پولی و بانکی به سمت حمایت واقعی و عملی از تولید؛ ایجاد مشوق‌های روشن و کاهش هزینه تولیدکنندگان صادق و تسهیل صدور مجوز‌ها و تجدیدنظر در سودهای بانکی؛ نظارت جدی بر کارکرد بانک‌ها و نحوه تعامل آن‌ها با مردم و تولیدکنندگان به ویژه بررسی عملکرد برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی و نیمه دولتی که با ورود غیر قانونی و غیر مسئولانه اقتصاد کشور را به چالش کشیدند؛ محدود کردن واردات بی‌رویه و غیر ضروری کالا‌ها؛ فعال شدن در امر ایجاد اشتغال مولد و تعیین مسئولیت این امر مهم در وزارتخانه‌ها؛ استفاده مؤثر و مفید از منابع صندوق توسعه ملی و تثبیت نرخ ارز و حمایت از سرمایه گذاران صادق با رفع موانع، بهانه تراشی‌ها و قطع دست معدود مدیران که با مطالبات نامشروع خود مانع عمده به شمار می‌روند از راهکارهای پورمختار در این خصوص بود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه نطق خود با اشاره به ضرورت مبارزه جدی و بی‌ملاحظه با مفاسد اقتصادی، خواستار برخورد قاطعانه و به دور از هرگونه مصلحت اندیشی با مفسدین و متجاوزان به حقوق ملت و بیت المال شد و از مسئولان خواست از تهدید نهراسند و تسلیم سفارشات و تطمیع و جوسازی نشوند.

پورمختار با اشاره به اینکه گردشگری در اقتصاد مقاومتی به بودجه کمک می‌کند تصریح کرد: استان همدان و بسیاری استان‌های کشور با داشتن پیشینه تاریخی و ظرفیت‌های بسیار بالای گردشگری نیازمند حمایت ویژه است.

وی در انتهای نطق خود قوه قضائیه را ملجأ و پناهگاه مظلومان توصیف کرد و گفت: مردم انتظار برقراری عدالت، رفع و دفع ظلم از قضات شریف، سرعت در رسیدگی، احقاق حق، سفارش ناپذیری و زدودن اندک زنگارهای نشسته بر ترازوی عدالت را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز