خبرگزاری کار ایران

کمال علیپور در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس باید در چگونگی پرداخت یارانه‌ها دست دولت را باز بگذارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۳۶

مجلس باید در چگونگی پرداخت یارانه‌ها به دهک‌های مختلف دست دولت را باز بگذارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس باید در چگونگی پرداخت یارانه‌ها به دهک‌های مختلف دست دولت را باز بگذارد.

کمال علیپور خنکداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد حذف یارانه‌های چند دهک جمعیتی بیان کرد: بر اساس قانون دولت موظف است بر حسب درآمد افراد یارانه‌ها را پرداخت کند و اگر کسی دارای درآمد بالایی بود از آن محروم شود و براساس اصل سوم قانون اساسی نباید در حق کسی تبعیض ناروا صورت بگیرد.

نماینده مردم قائم‌شهر ادامه داد: در دولت نهم و دهم متأسفانه یارانه‌ها به همه اقشار بالا و پایین جامعه تعلق می‌گرفت و حتی کسانی که جزو دهک بالای درآمدی بودند و از امکانات کشور استفاده کردند مساوی با اقشار پایین جامعه از یارانه برخوردار می‌شدند.

وی توضیح داد: براساس اصل ۶۰ قانون اساسی دولت موظف به اجرای قوانین مربوط به یارانه‌هاست و با راهبردی که در قانون مشخص شده باید پیش برود‏‏ و مجلس نیازی نیست که دوباره به این بحثورود کند.

علی‌پور با توجه به کسری ۱۴هزار میلیاردی دولت برای پرداخت یارانه ابراز داشت: در تصویب بودجه ۵۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه تعیین شد که ۱۰ هزار میلیارد تومان از بودجه و ۴۲ هزار میلیارد دیگر از فروش اموال و راه‌های دیگر مشخص شده بود و اکنون دولت برای تامین و پرداخت یارانه‌ها می‌تواند مستقل تصمیم بگیرد.

این نماینده مجلس گفت: مجلس با این موضوع که دولت قسمتی از کسری بودجه را از دهک‌ها تأمین کند موافق است.

وی گفت: اگر در مجلس طرحی در این زمینه تصویب شود دولت برای پرداخت یارانه‌ها با محدودیت مواجه خواهد شد که ما مخالف ایم مساله هستیم.

علی‌پور تاکید کرد: مجلس در بودجه میزان یارانه‌ها را مشخص کرده و نباید در طرح اجرایی آن دخالت بکند و مانع تصمیم گیری دولت شود و باید دست دولت را در این امر باز گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز