خبرگزاری کار ایران

حیدرپور در گفت‌وگو با ایلنا:

ایران هیچ پیش شرطی را نمی‌پذیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۹۲

هیچ خرده فرمایشی که منجر به تعطیلی حتی بخشی از فعالیت هسته‌ای ایران شود پذیرفتنی نیست / قطعا این سفر نتیجه بخش خواهد بود / ر اسلام نیز بر مذاکره و حل ناملایمات از طریق تفاهم و گفتگو تأکید شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ خرده فرمایشی که منجر به تعطیلی حتی بخشی از فعالیت هسته‌ای ایران شود پذیرفتنی نیست.

عیوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: پیش از سفر تیم مذاکره کننده به ژنو رایزنی‌هایی با نمایندگان مجلس در خصوص این سفر صورت گرفته است.

وی گفت: معمولا وقتی سفرهای این چنینی صورت می‌گیرد نمایندگان وزارت خارجه پیش از سفر موضوعات مورد مذاکره را در جلساتی که با مجلس دارند به بحثمی‌گذارند که در این خصوص نیز جلساتی انجام شد و نقطه نظرات مشورتی نمایندگان مجلس نیز گرفته شد.

وی در خصوص بسته پیشنهادی ایران در مذاکرات ایران با ۱ + ۵ نیز گفت: این بسته تکمیل شده و آخرین اصلاحات آن نیز به شکل مدون صورت گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در خصوص ارزیابی خود از نتایج این مذاکرات گفت: ما دو راهکار جدا از هم داریم یکی از آن‌ها راهکاری اصولی است یعنی تیم مذاکره کننده ایران در این نشست بر تغییرناپذیری اصول کلی خود مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی براساس مقررات بین المللی دستیابی صلح آمیز هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند، تأکید خواهد کرد. دومین راهکار این است که ایران هیچ پیش شرطی را حتی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و آمریکا و دیگر اعضای گروه ۱ + ۵ نمی‌پذیرد.

وی افزود: هیچ خرده فرمایشی که منجر به تعطیلی حتی بخشی از فعالیت هسته‌ای ایران شود پذیرفتنی نیست.

حیدرپور با اشاره به بحثزمان بندی مذاکرات ایران با ۱ + ۵ گفت: رویکرد دیگر تیم مذاکره کننده ایران در این سفر بر روی زمان‌بندی دقیق برای برنامه ریزی جهت مذاکرات نهایی با گروه ۱ + ۵ متمرکز شده است؛ چرا که این گروه بهانه‌ای پیدا کرده تا براساس آن به جمهوری اسلامی فشار بیاورند اما ما می‌خواهیم تقویم معینی داشته باشیم تا براساس آن کار جلو برود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برداشت من این است که قطعا این سفر نتیجه بخش خواهد بود. در اسلام نیز بر مذاکره و حل ناملایمات از طریق تفاهم و گفتگو تأکید شده است ما اخیرا در زمینه هسته‌ای پیشرفت‌هایی را شاهد بودیم که به نظر می‌رسد وزارت خارجه می‌تواند با تیم جدید خود پرونده هسته‌ای را در آینده‌ای نزدیک سامان اساسی دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز