خبرگزاری کار ایران

موافقان کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات قوه قضائیه:

استقلال قوه قضائیه در تمام دنیا مورد تأکید است

کد خبر : ۱۱۴۶۰۵

لوایح قوه قضائیه پس از ارسال به دولت ماهیتا هم ماهیتاً تغییر می کرد و هم اینکه در فرصت قانونی سه ماه به مجلس ارسال نمی شد.

در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات قوه قضائیه موسی غضنفرآبادی، علی محمد احمدی و اللهیار ملکشاهی با کلیات طرح مذکور موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، غضنفرآبادی در جریان موافقت با کلیات الحاق یک تبصره به ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه موظف است لوایح خود را تهیه و نظر شورای نگهبان این است که دولت در لوایحی که قوه قضائیه تهیه می کند، دخل و تصرفی نکند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی افزود: اشکال از آن جا شروع شد که قوه قضائیه لوایح خود را به دولت ارسال می کرد که هم ماهیتاً تغییر می کرد و هم اینکه در فرصت قانونی سه ماه به مجلس ارسال نمی شد.

وی افزود: از این جهت لوایح متعدد قضایی در دولت باقی می ماند که کار قوه قضائیه را با اشکال مواجه می کرد.

در همین راستا نیز علی محمد احمدی گفت: اصل ۵۸ قانون اساسی در گام نخست بر تخصصی بودن وظایف قوه قضائیه و تدوین لوایحی که در ارتباط با فرآیندهای کاری این قوه است تأکید دارد. لذا زمانی که قوه قضائیه لوایحی را به دولت ارجاع می دهد این لوایح تکالیف متعددی است که در اسناد بالادستی و سایر قوانین دیده شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در تمام این اصل استقلال قوه قضائیه مطرح است.

اللهیار ملکشاهی نیز ضمن موافقت با کلیات طرح مذکور افزود: بسیاری از لوایح قوه قضائیه متأسفانه در دولت ماند و پس از دو تا سه سال به مجلس تقدیم نشده است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: براساس این طرح یک الزام برای دولت در نظر می گیریم که قانون اساسی را اجرا کند.

نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع مغایر قانون اساسی نیست و به دولت اجازه می دهیم علاوه بر سه ماه قبلی، سه ماه دیگر فرصت دارد لوایح قوه قضائیه را به مجلس تقدیم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز