خبرگزاری کار ایران

جراره در نطق میان‌دستور:

جداسازی بخشی از هرمزگان تصمیمی غیرکارشناسی است

کد خبر : ۱۱۴۷۶۴

به مسئولان استانی خصوصاً استاندار متذکر می‌شوم با مردم به شایستگی برخوردار شده و از هرگونه خشونت پرهیز شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: مردم نجیب استان هرمزگان از تصمیم اخیر دولت مبنی بر جداسازی یکصد کیلومتر مربع از استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس ناراحت و خواستار لغو این تصمیم هستند.

به گزارش ایلنا، ابوالقاسم جراره در نشست علنی امروز(سه‌شنبه ۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: با سلام و درود به شهدا و امام شهدا و آرزوی سلامتی و توفیق برای رهبر معظم انقلاب، عید غدیر خم و دهه ولایت را تبریک می‌گویم.

نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، قشم، حاجی‌آباد و بندر خمیر افزود: مردم نجیب هرمزگان با محرومیت شدید دست و پنجه نرم می‌کنند و بیش از ۲۲ هزار خانوار این استان از نداشتن انشعاب برق رنج می‌برند.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم روستاهای استان هرمزگان از نداشتن آب آشامیدنی مناسب و راه روستایی رنج می‌برند و مردم این استان خواستار رسیدگی به بی‌عدالتی استخدام در دستگاه‌های مختلف در این استان هستند.

جراره تصریح کرد: باید مسئولان، مشکلات مردم بندرعباس، بشاگرد، میناب، بندرلنگه و حاجی‌آباد را هر چه زودتر حل کرده و درخصوص رفع مشکل اسناد بلاتکلیف مردم قشم و همچنین نسبت به رفع مشکلات بخش گمرکات بندر خمیر اقدامات عاجل را به عمل آورند. البته مردم شریف استان هرمزگان قدردان خدمات انجام گرفته نیز هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: نکاتی که ذکر شد گوشه‌ای از مشکلات مردم نجیب و قهرمان استان هرمزگان و این حافظان همیشه در صحنه خلیج‌فارس بود و مردم انتظار دارند هر چه زودتر این مشکلات پایان یابد.

وی گفت: مردم استان هرمزگان از تصمیم جدید دولت مبنی بر جداسازی یکصد کیلومترمربع از استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس ناراحت و خواستار لغو این تصمیم هستند.

جراره ادامه داد: ‌ علاوه بر مردم هرمزگان، نماینده محترم ولی‌فقیه، نمایندگان مجلس و ائمه جمع در این استان با این تصمیم غیرکارشناسی مخالفند.

وی درخصوص این تصمیم افزود: چرا عده‌ای معدود اهداف آینده خود را پشت لوای مطالبی مطرح می‌کنند که صحت و سقم آن برای نماینده ولی‌فقیه در استان و نمایندگان مجلس مشخص نشده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امروز مطلبی غیرقانونی و بدون مجوز هیات رئیسه مجلس در صحن پخش شده است که طبق صحبتی که با آقای دکتر لاریجانی در این زمینه انجام شد لازم به ذکر می‌دانم که بگویم این مطالب کذب است.

نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، قشم، حاجی‌آباد و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید توجه داشت درخصوص تصمیمات مهمی مانند تقسیمات کشوری حتماً با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید مشورت کرد.

جراره تصریح کرد: درخصوص تصمیم جداسازی یکصد کیلومترمربع از استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس در صحبتی که با مسئولان ارشد دولتی داشتم این موضوع را همواره انکار کردند.

وی ادامه داد: آقای دکتر روحانی، استان هرمزگان رأی اول را به شما داد و و مردم این استان امیدوار بودند که مشکلاتشان حل شود، نه اینکه با اینچنین تصمیماتی به مشکلاتشان اضافه شود و باید توجه داشت که خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج؛ لذا از دولت می‌خواهم خشت‌گذاری اولیه را کج انجام ندهد.

این نماینده مجلس نهم گفت: در شرایط فعلی اقتصادی نباید با طرح چنین موضوعاتی زمینه اختلافات قومی و مذهبی را در کشور فراهم کرد و به نوعی باعثبه خطر افتادن امنیت ملی در استان شد.

جراره افزود: به مسئولان استانی خصوصاً استاندار متذکر می‌شوم با مردم به شایستگی برخوردار شده و از هرگونه خشونت پرهیز شود. همچنین از آقای روحانی و وزیر کشور می‌خواهم به مردم و نمایندگان آنها در زمینه این موضوع پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهد و مصوبه را لغو کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم مسئولان به موضوع واگذاری معادن و صنایع استان و مشکلاتی که در زمینه اشتغال مردم استان هرمزگان وجود دارد، ‌ هر چه زودتر رسیدگی و زمینه اشتغال جوانان را در این استان فراهم کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: من از رسانه‌ها می‌خواهم با حفظ آرامش و سعه‌صدر اجازه دهند نمایندگان و مسئولان مربوطه مصوبه جداسازی بخشی از استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس را رسیدگی کنند و نتیجه را به مردم هرمزگان قهرمان اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز