خبرگزاری کار ایران

میرکاظمی در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد‎؛

هشدار نسبت به افزایش واردات بنزین

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۹۸

در حال حاضر کیفیت پالایشگاه‌های کشور پایین است و تمامی تاسیسات آنها مربوط به ۵۰ سال گذشته است وباید در این زمینه با مدیریت صحیح بهینه سازی شود و خود را به استانداردهای یورو ۲۰۰۵ برساند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس نسبت به افزایش واردات بنزین و فرآورده های نفتی هشدار داد و گفت: حرکت لاک پشتی در ارتقاء پالایشگاه های کشور و عدم مدیریت مناسب از مهمترین دلایل رشد واردات بنزین در طی چند سال گذشته تاکنون بوده است.

مسعود میرکاظمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، علت رشد واردات بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی را پیشی گرفتن مصرف بر تولید دانست و اظهار داشت: این سرعت در مصرف به دلیل عدم مدیریت بهینه و نبود یک برنامه ریزی مدون در طی چند سال گذشته تاکنون عامل اصلی رشد واردات بنزین و پیشی گرفتن آن از تولید در پالایشگاه های نفت بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به مصرف بالای روزانه ۷۰ تا ۷۶ میلیون لیتر بنزین در کشور افزود: درحال حاضر کیفیت پالایشگاه‌های کشور پایین است و تمامی تاسیسات آنها مربوط به ۵۰ سال گذشته است وباید در این زمینه با مدیریت صحیح بهینه سازی شود و خود را به استانداردهای یورو ۲۰۰۵ برساند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس به عدم مدیریت مناسب بر تقاضای مصرف بنزین اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر تقاضا اصلاً مدیریت نمی‌شود و تولید هیچ برنامه‌ای ندارد.

به گفته میرکاظمی؛ واگذاری ۵ درصد مصرف بنزین برای پخش و ارتقای شرکتهای زیرمجموعه پالایش و پخش که مصوبه مجلس بوده است، تاکنون صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز