خبرگزاری کار ایران

کاتب در تشریح جزییات مصوبات اصلاحیه بودجه ۹۲:

تعیین میزان پرداخت یارانه‌ها تا پایان سال بر عهده دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۰۶

سقف بودجه دولت از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان به ۱۷۸ میلیارد تومان کاهش یافت / ولت بر اساس قانون هدفمندی تا پایان سال ۹۲ کماکان به تمامی دهک‌های درآمدی یارانه پرداخت خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تشریح مصوبات اصلاحیه لایحه بودجه ۹۲ از منتفی شدن حذف ۳۰ درصد از یارانه بگیران هدفمندی و همچنین کاهش ۳۲ هزار میلیارد تومانی بودجه ۹۲ خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا کاتب در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس و پس از پایان بررسی لایحه اصلاحیه بودجه کشور در جمع خبرنگاران گفت: با تصویب اصلاحیه بودجه ۹۲ در صحن علنی مجلس، سهم ۳۰ درصد از افراد پردرآمد درهدفمندی به تصویب نرسید و منتفی شد و تمامی الحاقات در این موضوع حذف شد.
نماینده مردم گرمسار در مجلس نهم با بیان اینکه بر این اساس دولت بر اساس قانون هدفمندی تا پایان سال ۹۲ کماکان به تمامی دهک‌های درآمدی یارانه پرداخت خواهد کرد، اظهار داشت: رقم میزان پراختی یارانه به عهده دولت گذاشته شده است.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: دولت اختیار دارد که با بررسی‌های کار‌شناسی میزان واریزی یارانه نقدی افراد پردرآمد را کمتر از سایر دهک‌های پایین جامعه پرداخت کند.
کاتب همچنین از تصویب کاهش ۳۲هزار میلیارد تومانی بودجه کشور خبر داد و گفت: سقف بودجه دولت از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان به ۱۷۱ میلیارد تومان کاهش یافت.
به گفته کاتب آنچه که دولت در کاهش سقف بودجه عمومی کشور در نظر داشت کاهش ۶۰هزار میلیارد تومانی آن ورساندن بودجه به ۱۵۳هزار میلیارد تومان بود که مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت.
این نماینده مجلس در ادامه از اجازه مجلس به دولت برای پرداخت هزینه‌های پرسنلی و دستمزد و حقوق بیش از ۱۰ درصد خبر داد و گفت: دولت برای پرداخت اعتبارات هزینه‌ای با محدودیت مواجه بود و درخواست افزایش سقف ۱۰ درصدی جابجایی اعتبارات داده بود که مجلس اجازه جابجایی بیش از ۱۰ درصد را تا پایان سال به دولت داد.
کاتب تصریح کرد: دولت دهم در لایحه بودجه ۹۲ افزایش دستمزد کارکنان دولت را درلایحه ۲۰ درصد اعلام کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز