خبرگزاری کار ایران

نائب رییس‌مجلس:

مبارزه با استکبار بنیادی‌ترین اصول انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۱۵

امید است دولتمردان، دستگاه اجرایی و دستگاه قانونگذار دست در دست یکدیگر با شناخت دقیق چالش‌ها، مشکلات و راهکار‌ها، زمینه رسیدن جمهوری اسلامی ایران که امروز یک قدرت سیاسی است به قدرت اقتصادی نیز تبدیل شود تا شاهد تهدیدهای دنیای استکبار نباشیم.

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران هویت عاشورایی دارد، تصریح کرد: مبارزه با استکبار، استعمار و نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهانخوار کلیدی‌ترین و بنیادی‌ترین اصول و مبانی انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایلنا، محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست علنی امروزمجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب و اهل بیت آن بزرگوار و به امید آنکه در پرتو آموزه‌های حیاتبخش، انسان‌ساز، عدالت‌گس‌تر و ظلم‌ستیز عاشورا ملت عاشورایی ایران اسلامی به عنوان اسوه هوشمند دنیای اسلام مسیر تبیین آموزه‌های عاشورا را فراهم و هموار کنند و راه را برای مبارزه با ظلم در دنیای امروز و فردا فراروی امت اسلام و جامعه بشری بگشایند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و اهل بیت و یاران آن بزرگوار تجسم عینی و حقیقی کریمه مبارکه‌ای بودند.
وی با اشاره به اینکه در حیات انسان‌ساز و فرزند برومند پیامبر(ص) تجلی و تجسم اوامر الهی و آموزه‌های قرآن را مشاهده می‌کنیم، ‌تصریح کرد: ‌ این مقام رفیع و بلند است که پیامبر(ص) حضرت اباعبدالله الحسین را به‌عنوان امام، پیشوا و مقتدای جامعه بشری معرفی می‌کنند.
ابوترابی‌فرد ادامه داد: تبعیت از این شخصیت الهی، قرار گرفتن در حوزه دین و آموزه‌های قرآن مقدس است.
نایب‌رئیس مجلس نهم با بیان اینکه سخنان این شخصیت استثنایی تاریخ، حماسه‌ای که خلق کرد، مبارزه‌ای که فراروی ظلم و ستم در برابر دیدگان جامعه بشری ترسیم نمود، واژه واژه آن گسترش و اقامه معروف و مبارزه با منکر است، گفت: ‌ امام حسین(ع) قبل از خروج از مدینه منوره خطاب به مروان فرمودند «مروان اگر مدیریت سیاسی جامعه اسلامی و دینی در دست یزید قرار گیرد باید با آموزه‌های اسلامی خداحافظی نمود.
وی گفت: این امام بزرگوار در همین راستا می‌فرمایند «من از روی خودپسندی، گردنکشی و فساد قیام نکردم، هدف والا و بلند من اصلاح امور امت و هدایت بشری در مسیر ثواب در راه اقامه معروف و مبارزه با منکر است.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به اینکه این شعار ابدی و جاویدان عاشورا است، ادامه داد: باید با ظلم مبارزه کرد و از تمام ظرفیت‌های انسانی و دینی خود برای اصلاح جامعه بشری بهره گرفت، اما بازوان، یاران و سربازان این راه کدامیک از انسان‌های جامعه بشری هستند؟
ابوترابی‌فرد با طرح این سوال که آیا هر انسانی شایستگی آن را دارد که در این مسیر نورانی همراه با این شخصیت ملکوتی تاریخ باشد؟، افزود: امام حسین(ع) ویژگی یاران خود را در این راستا تعریف می‌کند «کسی که آماده است در راه اقامه معروف، مبارزه با منکر و اصلاح جامعه خون خود را تقدیم کند، با من همراهی کند».
وی با تاکید بر اینکه این مسیر مبارزه با حق بر علیه باطل نیازمند شخصیت‌هایی است که در وجود خویش حق را اقامه نموده‌اند، افزود: این شخصیت‌ها آماده نثار خون در راه گسترش حق و بسط عدالت هستند.
نایب‌رئیس مجلس گفت: امام حسین(ع) در بیان دیگری می‌فرمایند «اگر انسان‌ها در اندیشه اقامه حق هستند، اگر افرادی که موفق به اصلاح جان خود شدند و به بسط عدالت در جامعه می‌اندیشند، تنها مسیر گسترش حق و اقامه عدل در جامعه بشری، حضور، اقتدار و مدیریت انسان‌هایی است که به معنای واقعی کلمه در مکتب قرآن تربیت شده‌اند».
ابوترابی‌فرد بیان کرد: باید امامت و مدیریت رهبری جوامع اسلامی و انسانی به دست کسانی سپرده شود که به معنای واقعی قرآن در وجود آن‌ها حکومت می‌کند و چون تجلی آیات نورانی وحی هستند، در اندیشه اقامه آیات وحی در جامعه بشری و انسانی هستند.
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس نهم تاکید کرد: ‌ اگر جامعه بشری می‌خواهد نعمت ارزشمند عدالت و سعادت دنیا و آخرت بهره‌مند شود باید در مسیر حاکمیت انسان‌هایی حرکت کند که تنها در اندیشه بسط عدالت و اقامه عدل در جامعه هستند و این‌ها انسان‌هایی هستند که به معنای واقعی کلمه در برابر ذات اقدس احدیت تسلیم هستند.
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: این راه روشنی است که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در برابر ما، دنیای اسلام و جامعه بشری ترسیم کرد و امروز ملت عاشورایی ایران مقتدر است که به آموزگاران عاشورا، مجاهدت و مبارزه با ظلم اقتدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه تمام هویت انقلاب اسلامی در پیروی از مکتب عاشورا تفسیر می‌شود و تا آن لحظه که در راه سهم درست دین و پیاده نمودن آموزه‌های دین در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود هستیم و به مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم می‌اندیشیم، گفت: انقلاب هویت عاشورایی دارد، این است که مبارزه با استکبار، استعمار و نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهانخوار کلیدی‌ترین و بنیادی‌ترین اصول و مبانی انقلاب اسلامی است.
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: مگر می‌شود انقلابی عاشورایی باشد و در مقابل ستمگران تاریخ بی‌تفاوت به سر برد؟
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مگر می‌شود انقلابی از حضرت امام حسین(ع) الهام گیرد اما در برابر ظلم قیام نکند، گفت: برادران، خواهران، دانشگاهیان و کسانی که در سال ۵۷ با تقدیم خون خود ۱۳ آبان را خلق و با پیروزی انقلاب شعار ۱۳ آبان را که شعار مبارزه با ظلم و استبداد است در متن جامعه خود نهادینه نمودید، هویت انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و قرار گرفتن در برابر باطل تعریف می‌شود و اگر امروز ایران به قله‌هایی از اقتدار دفاعی، امنیتی، علم و دانش و بسط فرهنگ دینی در جامعه دست یافته است و همچنین حضور و مشارکت سیاسی را در پرتو مردم‌سالاری دینی در برابر جامعه جهانی تفسیر می‌کنند، در سایه این ایستادگی در برابر استکبار و نظام سلطه است.

وی گفت: ‌ امیدوارم ۱۳ آبان همیشه به عنوان نماد رویارویی حق و باطل تعریف شود.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امید است ملت بزرگ ایران در سایه تحکیم مبانی اقتدار در درون نظام اسلامی به ظرفیت والایی دست یابد که نظام سلطه هرگز تصور تهدید آن‌ها را نکند، همانطور که امروز نیز به این ظرفیت دست یافته‌ایم، تصریح کرد: امید است دولتمردان، دستگاه اجرایی و دستگاه قانونگذار دست در دست یکدیگر با شناخت دقیق چالش‌ها، مشکلات و راهکار‌ها، زمینه رسیدن جمهوری اسلامی ایران که امروز یک قدرت سیاسی است به قدرت اقتصادی نیز تبدیل شود تا شاهد تهدیدهای دنیای استکبار نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز