خبرگزاری کار ایران

دیدار ندیمی با رییس‌کمیسیون سیاست خارجی مجلس تایلند

کد خبر : ۱۱۷۸۳۴

امیدوارم با تلاش گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور شاهد گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی ایران و تایلند باشیم.

ایرج ندیمی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند که در رأس هیاتی از نمایندگان مجلس در بانگوک به سر می‌برد با سونای جول پونگستان رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان تایلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سونای جول پونگستان در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و دیرینه دو کشور گفت: جمهوری اسلامی به‌عنوان کشوری پیشرفته و مهم همواره مورد احترام مردم و مسئولان تایلند قرار دارد و کمیسیون سیاست خارجی پارلمانی تایلند از توسعه مناسبات با ایران حمایت می‌کند.

وی همچنین با قدردانی از حمایت موثر ایران از ریاست تایلند بر کمیته اجرایی عمق دوستی و مودت میان دو کشور خواند که در افزایش ارتباطات دوستانه ایران و تایلند تاثیر فراوانی برجای می‌گذارد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان تایلند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سطح فعلی مناسبات دو کشور افزود: امیدوارم با تلاش گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور شاهد گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی ایران و تایلند باشیم.

ندیمی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به این کشور و دیدار با مقامات و مسئولان پارلمانی تایلند گفت: گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی و بازرگانی با تایلند، از اهمیت فراوانی برخوردار است و گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند در جهت گسترش مناسبات دوستانه فیمابین تلاش می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند در ادامه این دیدار با بیان اینکه دو کشور از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی در زمینه‌های صنعتی، تجاری و بازرگانی برخوردار هستند، ‌ خواستار توسعه مراودات دوستانه دو کشور در این زمینه گردید و افزود: افزایش رفت و آمد‌ها و ارتباط نمایندگان مجالس دو کشور موجب تحکیم و تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها میان ایران و تایلند در عرصه‌های مورد علاقه می‌گردد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با دعوت از همتای خود و سایر نمایندگان مجلس تایلند برای سفر به ایران، ‌نسبت به گسترش مناسبات دوستانه با این کشور و پیگیری توافقات به عمل آمده در این سفر ابراز امیدواری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز