خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در نطق میان‌ دستور:

کار بزرگ امام طراحی گفتمان ولایت فقیه بود

کد خبر : ۱۱۸۸۶۲

مردم درک کنند که امید آن‌ها با تدبیر واقعی مسئولان تقویت می‌شود و مشی اعتدالی آرامش را به دنبال خواهد داشت.

نماینده شیراز درمجلس شورای اسلامی گفت: کار برزگ امام در انقلاب اسلامی طراحی و تحقق مدل حکومت ولایی در زمان غیبت بود که در ساختار قانون اساسی ما به‌عنوان ولایت فقیه تجلی یافت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، ضرغام صادقی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق می‌ان‌دستور خود، ضمن قدردانی از حضور پندآموز ملت در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال و با عرض تسلیت به مناسبت ایام حزن و اندوه آل‌الله و رحلت مجاهد نستوه و مبارز خستگی‌ناپذیر، یار دیرین حضرت امام و رهبری مرحوم آقای عسگراولادی گفت: محرم صرفاً یک حادثه یا واقعه تاریخی نیست، یک صراط و یک مسیر روشن برای هدایت جامعه است. امام حسین(ع) درس‌ها و عبرت‌های فراوانی را برای جامعه اسلامی به ارمغان آورد و قیام وی تداعی وظیفه خود بود، اما نتیجه قیام وی فاجعه‌ای بزرگ برای بشریت بود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محروم شدن جامعه اسلامی از فیض حضور امام حاضر، ثلمه‌ای بود که هیچگاه خلأ آن پر نخواهد شد اما درس قیام حضرت امام حسین(ع)، درک موقعیت‌ها و انجام تکلیف به موقع بود.
صادقی با تاکید بر الگوپذیری از امام حسین گفت: مشکل برخی اشخاص، افراد و مجموعه‌ها بی‌ایمانی، بی‌محبتی و بی‌شوقی نیست، بلکه لحظه‌شناسی وجود ندارد و دیر‌تر وارد می‌شوند. امام حسین(ع) برای حفظ جان خود، راه خدا را ترک نکرد، از بیان حق اعراض نکرد، مقام، شغل، پول، محبت، اولاد و خانواده وی را از رسالت تاریخی‌اش منصرف نکرد حال آنکه عده‌ای به دنبال تغییر امامت به سلطنت بودند، اما امام معصوم و فدیناه بذبح‌العظیم را تفسیر نمود.
وی افزود: اگر خواص جامعه در آن برهه زمانی به موقع عمل می‌کردند سرنوشت جامعه ما چیز دیگری بود، یا نفهمیدند، یا دیگر فهمیدند و یا فهمیدند اما با هم اختلاف نمودند. اما چشم عاشقانه می‌بایست نگاه کند تا بفهمد امام حسین(ع) در یک شب و نصف چه کرد. کار برزگ امام در انقلاب اسلامی طراحی و تحقق مدل حکومت ولایی در زمان غیبت بود که در ساختار قانون اساسی ما به‌عنوان ولایت فقیه تجلی یافت.
نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: اما در تئوری ولایت فقیه در سخت‌ترین شرایط که شرق و غرب علیه ملت ایران بسیج شده‌اند، این نظریه با پیوند دینی عمیق مردم با نظام باعثاستواری ملت شد که از برکات آن عزتمندی ملت در شرایطی است که منطقه درگیر بحران‌های عمیق است، ‌ اما ایران اسلامی از جایگاهی برخوردار است که حتی دشمنان کینه‌توز ملت ما نمی‌توانند عزت ملی را نادیده انگارند.
صادقی در خصوص رابطه با آمریکا گفت: شروطی که مقامات آمریکا در مسئله سوریه و کنفرانس ژنو ۲ برای ایران منظور نموده‌اند ناشی از تمارض و یا فراموشی آن‌ها است که نیاز به انطباق داخلی و خارجی دارد. اگر روزی آمریکا و متحدانش راه‌حل مشکل سوریه را راه حل نظامی می‌دانستند امروز برای در امان ماندن از تحقیر و تمسخر جهانی برای ایران شرط تعیین می‌کنند، اما دولت محترم که شعار تدبیر و امید را برگزیده و مشی اعتدالی تبلیغ نموده با عملکرد مبتنی بر عقلانیت، تخصص توأم با تعهد کارآمدی را توشه راه خود قرار داده است تا جامعه شریف ما به دور از شعار لمس نماید که افراطی‌گری مردود است.
وی ادامه داد: مردم درک کنند که امید آن‌ها با تدبیر واقعی مسئولان تقویت می‌شود و مشی اعتدالی آرامش را به دنبال خواهد داشت. عمل کالایی است که نیاز به تبلیغ ندارد و مردم بر مبنای عملکرد قضاوت می‌کنند. حماسه سیاسی با تدبیر رهبری و هنرنمایی مردم تعبیر شد اما حماسه اقتصادی رسالتی است حماسی. ما باید حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی با محوریت مردم را نهادینه کنیم.
صادقی افزود: استفاده از ظرفیت مردم بزرگ‌ترین پشتوانه برای مذاکره هسته‌ای و سیاست خارجی است، اما از دولتمردان کشوری و استانی می‌خواهیم حوزه نفت و گاز فارس را دریابند و برای رهایی از غول بیکاری چاره‌ای بیاندیشند. گردشگری را در برنامه‌های عملیاتی با ابعاد مذهبی، تاریخی، طبیعی و سلامت‌محوری را احیا کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: صنعت و معدن را از حالت نسیان و فراموشی به زندگی فعال مبدل کنند و از ظرفیت بخش کشاورزی با حفظ منابع آبی برای آینده استفاده کنند. همچنین زیرساخت‌ها و راه‌های مواصلاتی باید احیا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز