خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس:

در انتصابات نباید رودربایستی داشت

کد خبر : ۱۱۸۸۹۶

وضعیت اقتصادی فعلی کشور غم انگیز است / گاهی انتقاداتی در رابطه با سن بالای کابینه فعلی مطرح می‌شود اما مشکل ما این نیست، ما بیشتر به تجربه و تخصص احتیاج داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در امر حکومت‌داری و انتصابات نباید رودربایستی داشت، ممکن است افرادی منتصب شوند و عملکرد خوبی نداشته باشند، بنابراین دیگر نباید این افراد برای اداره کار مورد استفاده قرار گیرند.
به گزارش ایلنا، علی لاریجانی بعد ازظهر امروزدر مراسم تجلیل از افتخارآفرینان چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت آلمان، گفت: گزارش ارائه شده از شرکت‌کنندگان مسابقات آلمان امیدوارکننده بود و زمینه‌ای شد برای استعداد‌ها و بروز آن‌ها در کشور، من از مدت‌ها قبل در جریان سرمایه‌گذاری برای این مسابقات بودم.
نماینده مردم قم درمجلس نهم افزود: هر چه در زمینه صنعت و تکنولوژی رو به جلو حرکت کنیمٰ به دلیل پیچیدگی‌های دنیای امروز بیشتر به افراد کارآمد احتیاج پیدا می‌کنیم.
لاریجانی با توجه با اهمیت موضوع صنعت و تکنولوژی توضیح داد: دولت و مجلس باید تربیت نیروی کارآمد و آموزش‌دیده را در اولویت‌های خود قرار دهد. به همین جهت بهتر است یک تجدیدقوای کلی و تجهیز امکانات در راستای تعالی آموزش اتفاق بیفتد و نکته مهم در این زمینه مردمی‌تر و عمومی‌تر ارائه شدن آموزش است.
وی ادامه داد: در این راستا وزارت تعاونٰ، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند لایحه‌ای به مجلس ارائه دهد که طبق این لایحه آموزشگاه‌ها تشویق به استعدادیابی شوند، البته مجلس خود می‌تواند در این زمینه اقدام کند اما به دلیل بار مالی طرح به مشکل خواهد خورد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در کشور نیروی کار زیادی داریم که اغلب جوان و با انرژی هستند بنابراین برای این قشر باید سرمایه‌گذاری کرد که در ‌‌نهایت منجر به رونق اقتصادی در کشور شود.
وی ادامه داد: بسیاری از کشور‌ها فضا را برای سرمایه‌گذاری در جهت حمایت از صنعت و تکنولوژی آماده کرده‌اند، ما نیز در کشور احتیاج به چنین فضایی داریم که در این راستا کار دولت جدید حذف بندهایی است که باعثفلج شدن سرمایه‌گذاری در کشور شده است.
نماینده مردم قم در مجلس نهم با غم‌انگیز خواندن وضعیت اقتصادی فعلی تصریح کرد: ما کشور ثروتمندی هستیم و نیروی متخصص فراوانی نیز داریم بنابراین چرا باید رشد منفی اقتصادی داشته باشیم؟ آیا این رشد منفی ۵/۵ درصدی لایق کشور ما است؟
وی تاکید کرد: عده‌ای این وضعیت را ناشی از تحریم‌ها می‌دانند اما تحریم‌ها تنها بخشی از این مشکلات را باعثشده‌اند.
لاریجانی گفت: بخش عمده‌ای از این مشکلات ناشی از سازوکار مدیریتی و تصمیمات غلط بوده است که ریشه آن ناکارآمدی و فقدان تبحر در امر حکومت است.
رئیس نهاد قانونگذاری کشور توضیح داد: حکومت به افراد کاربلد احتیاج دارد، گاهی انتقاداتی در رابطه با سن بالای کابینه فعلی مطرح می‌شود اما مشکل ما این نیست، ما بیشتر به تجربه و تخصص احتیاج داریم، چرا هزینه ناکارآمدی برخی را مردم باید پرداخت کنند.
وی افزود: در امر حکومت‌داری و انتصابات نباید رودربایستی داشت، ممکن است افرادی منتصب شوند و عملکرد خوبی نداشته باشند، بنابراین دیگر نباید این افراد برای اداره کار مورد استفاده قرار گیرند.
نماینده مردم قم در مجلس نهم یادآور شد: ممکن است برخی طرح‌ها و ایده‌ها درست و به جا مطرح شوند، اما ناکارآمدی در اجرای این طرح‌ها می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کشور وارد کند که نمونه آن موضوع یارانه‌ها بود. یارانه‌ها از طرح خوبی برخوردار بود، اما با اجرای نامناسب به کشور آسیب زد. نمی‌شود کشور را با سلایق شخصی اداره کرد. قرار بود یارانه‌ها موجب توسعه کشور شود اما خلاف این موضوع اتفاق افتاد.
وی افزود: در ابتدای امر قرار بود ۵۰ درصد از یارانه‌ها صرف ترمیم اوضاع و ۵۰ درصد مابقی جهت توسعه استفاده شود، اما این مدیریت نامناسب دولتی فعلی را با وضعی مواجه کرده که هر ماه برای پرداخت یارانه‌ها از کانال‌های مختلف به دنبال تامین بودجه هستند.
رئیس مجلس شواری اسلامی با اشاره به روی کار آمدن دولت فعلی توضیح داد: دولت فعلی باید با تحلیل و ارزیابی شرایط در راستای ترمیم اوضاع گام‌های مناسبی بردارد. درست است که توجه به دیپلماسی اهمیت زیاد در کشور دارد اما با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید به توان ملی کشور و تولید داخلی اهمیت بیشتری داد. اصل حمایت از توان ملی است.
لاریجانی تصریح کرد: هوچی‌گری در حکومت مدت کوتاهی موثر است و پس از آن رنگ می‌بازد. من توجه به دیپلماسی را لازم می‌دانم اما معتقدم برای برطرف شدن وضع فعلی اقتصادی کشور توجه به تولید داخل ضروی است.

وی افزود: تشویق آموزشگاه‌ها و عملکرد مناسب سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند در راستای تولید داخل مثمرثمر باشد و مجلس از سیاست‌های مشوق برای آموزش صنعت در سازمان فنی و حرفه‌ای حمایت خواهد کرد.
این نماینده مردم در مجلس توضیح داد: همچنین برای حمایت از تولید داخل باید برخی از قوانین اصلاح شود و در این راستا توجه به قانون حمایت از بیمه بیکاری لازمه توسعه صنعت است.
همچنین در پایان این مراسم از مدال‌آوران این مسابقات با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و چند تن از نمایندگان تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز