خبرگزاری کار ایران

حسینی در موافقت با برنامه‌های پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان:

باید نگاه به ورزش را تغییر دهیم

کد خبر : ۱۱۹۷۲۹

وزیر پیشنهادی با تجربه و صلاحیت‌های فردی و بدون نگاه حزبی و برنامه‌هایی که ارائه کرده می‌تواند وضعیت ورزش کشور را تغییر دهند.

عضو هیات رییسه مجلس با تأکید بر اینکه از ظرفیت‌های کشور در حوزه ورزش به خوبی استفاده نشده است و با بیان اینکه نگاه به ورزش را باید تغییر دهیم، افزود: متزلزل بودن مدیران ورزشی در ورزش کشور مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدشریف حسینی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در موافقت با برنامه‌های پیشنهادی وزیرورزش و جوانان گفت: نگاه به ورزش را باید تغییر دهیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه امر به ورزش امر به معروف است، افزود: دفاع امروز، دفاع از اهمیت ورزش و جایگاه والای ورزش و مظلومیت ورزشکاران و ورزش دوستان و جمعیت جوان کشور است که منتظر روشن شدن تکلیف وزارتخانه ورزش هستند.

وی با اشاره به نقش ورزش میزان اثرگذاری ورزش در سلامت جامعه گفت: با اتصال ورزش به جوانان مسئولیتی را به این وزارتخانه سپرده‌ایم که باید آن‌ها که اهلیت دارند بر آن مدیریت کنند.

حسینی گفت: امروز اخلاق حلقه مفقوده و فرهنگ یکی از اصول دیده نشده در ورزش کشور است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: تا به امروز ما در ورزش به خاطر غیر متخصص بودن مدیران نتوانستیم مشارکت بخش خصوصی و تعاونی و مردم را وارد ورزش کنیم و به اصل ۴۴ قانون اساسی بپردازیم و نتوانستیم به آمایش درست ورزشی در کشور بپردازیم و در توزیع عادلانه سرمایه‌های ورزش اقدام کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: در بخش ورزش تقسیم به نسبت منابع عدالت نیست، بلکه مناطق دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و استعدادهای خاصی هستند که باید برای شکوفایی این استعداد‌ها تقسیم طوری باشد که مناطقی که ظرفیت‌های خاص دارند اعتبارات خاص بگیرند.

وی گفت: نتوانستیم فدراسیون‌هایمان را طوری ساماندهی کنیم که درگیر مناقشه با فدراسیون‌های جهانی و فرادستیشان نباشند و نتوانستیم قاعده‌ای مناسب ترسیم کنیم که قهرمانان ما پس از قهرمانی به بی‌هویتی دچار نشوند.

حسینی افزود: رفع مشکلات موجود در ورزش نیازمند نگاه تخصصی است که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان این نگاه را دارد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از جنس ورزش است به این معنا که سالیان متمادی است که در حوزه‌های مختلف ایفای وظیفه کرده و کاملا به این حوزه آشناست.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: شناخت مهم‌ترین رکن انجام وظیفه است که وزیر پیشنهادی به عنوان یک فرد متخصص این ویژگی را دارد.

وی گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی‌‌ همان دغدغه‌هایی است که ما نمایندگان داریم.

حسینی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی در حوزه جوانان و ورزش بانوان و ورزش همگانی گفت: وزیر پیشنهادی با توجه به اینکه در آموزش و پرورش با حکم شهید باهنر مسئولیت آموزش تربیت بدنی را در آموزش و پرورش هستند می‌توانند این هماهنگی را بین ظرفیت بزرگ دانش آموزی و جوانان ما در آموزش و پرورش با وزارت ورزش و جوانان ایجاد کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه از ظرفیت‌های کشور در حوزه ورزش به خوبی استفاده نشده است و با بیان اینکه نگاه به ورزش را باید تغییر دهیم، افزود: متزلزل بودن مدیران ورزشی در ورزش کشور مشکل ایجاد کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس به نوسان در قهرمانی‌هایی که در طول سال‌های گذشته به دست آمده است گفت: خواسته تمام نمایندگان این است که دست مافیای ورزشی کوتاه شود.

وی افزود: تعیین تکلیف صف و ستاد در ورزش از جمله موضوعات مهم در حوزه ورزش و صاحبان اندیشه در این حوزه است.

حسینی گفت: ساماندهی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای می‌تواند در نشاط جامعه و دفاع از کیان ورزش در میادین بین المللی پر اهمیت باشد.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خاک خورده ورزش است و می‌داند وضعیت کنونی ورزش کشور چگونه است.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: وزیر پیشنهادی با تجربه و صلاحیت‌های فردی و بدون نگاه حزبی و برنامه‌هایی که ارائه کرده می‌تواند وضعیت ورزش کشور را تغییر دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز