خبرگزاری کار ایران

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

زیرساختهای توسعه ورزش قهرمانی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۳۸

بنده مدیر حرفه ای ورزش هستم و همه من را به خوبی می شناسند و استعفای آن زمان من مربوط به حرفه ای بودن من در عرصه ورزش بوده است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان این که زیرساختهای لازم برای توسعه ورزش قهرمانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نصراله سجادی در صحن علنی مجلس برای دفاع از برنامه ها و عملکرد خود اظهار داشت: استعفای بنده در سال ۸۲ بر اساس شرایط زمانی اتفاق افتاد و از آن اصلاً دفاع نمی کنم و نخواهم کرد.

سجادی تصریح کرد: بنده مدیر حرفه ای ورزش هستم و همه من را به خوبی می شناسند و استعفای آن زمان من مربوط به حرفه ای بودن من در عرصه ورزش بوده است.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان سپس به مسئله زیرساخت های ورزش قهرمانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ورزش قهرمانی به صورت گلخانه ای حرکت می کند و زیرساختهای لازم را ندارد.

وی افزود: اتخاذ ظرفیت لازم ایجاد نظام استعدادیابی به صورت علمی است و باید در این زمینه زیرساختهای لازم را تهیه کرد.

سجادی موضوع فساد، رانت و رعایت نکردن اخلاق در ورزش را از مهمترین آسیبهای ورزش قهرمانی ارزیابی کرد و گفت: مبارزه با مؤلفه ها یکی از مهمترین برنامه های آینده وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

وی به نقش الگوسازی و بزرگ کردن نقاط مثبت قهرمانان و ورزشکارانی که اخلاق را بیش از ورزش قهرمانی مدنظر قرار می دهند اشاره کرد و گفت: این موضوع برای برنامه آینده وزارت ورزش و جوانان مورد اهمیت است و بنده درصورت کسب رای اعتماد از نمایندگان این موضوع را در اولویت قرار می دهم. گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به توسعه ورزش در نقاط محروم اشاره کرد و گفت: بودجه کم و محدودیت منابع مالی باعثشده است تا مناطق محروم از امکانات و توسعه ورزش قهرمانی به دور باشد هر چند که در سالهای گذشته ساخت و سازهای ورزشی دراین مناطق صورت گرفته است ولی هنوز جوابگو نیست.

وی به ۳هزار و ۲۰۰ طرح نیمه تمام اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: امیدواریم از مسیرهای قانونی و بر اساس مصوبات مجلس مردم را برای اتمام این طرح ها به همکاری دعوت کرده و با مشارکت مردم مناطق محروم نیز در حوزه ورزش توسعه پیدا کنند.

سجادی به محدودیت منابع مالی اشاره کرد و گفت: اگر وزارت ورزش و جوانان بتواند استراتژی منظم و مدونی را ارائه کند می توان امید داشت که با حمایت نمایندگان محدودیت منابع مالی برطرف شده و تخصیص منابع بر اساس برنامه و عملکرد صورت گیرد.

وی سپس به بحثمسائل مربوط به فدراسیون ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه فدراسیون های ورزشی در حال حاضر وضعیت خوبی ندارند و در ۳ یا ۴ فدراسیون در گذشته سیاسی کاری صورت گرفته است.

وی افزود: بنده به عنوان معاون ورزش قهرمانی و تندرستی قبل از آن که به صورت وزیر انتخاب شوم انتخابات ۱۴ فدراسیون را تا ۲۰ آذر مشخص کرده بودیم.

سجادی تصریح کرد: این وعده را به شما نمایندگان می دهم که روسای فدراسیون ها به صورت انتخابی منصوب شوند و از نیروهای متخصص، مدیر و مرتبط با موضوع فدراسیون و دلسوز نظام انتخاب شوند.

به گفته وی انتخابات منظم و هر ۴ سال یک بار برای فدراسیون ها انجام می شود.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مدیریت ورزش در استانها اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم که ادارات کل استانی بیش از پیش فعال تر شوند و ورزش قهرمانی و همگانی را مورد توجه قرار دهند.

وی از مغفول ماندن حلقه ارتباطی دانشگاه و ورزش اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت می گیرد.

به گفته سجادی نباید ورزش جانبازان و معلولان در سایه سایر ورزشکاران قرار گیرد و در این زمینه باید نگاه ویژه ای به وجود آید.

سجادی درادامه به تاریخچه فعالیت های خود اشاره کرد و گفت: بنده ۳۲ سال است که در حوزه های ورزشی از آموزش و پرورش گرفته تا قائم مقامی سازمان تربیت بدنی و کاروان ورزشی را در کارنامه کاری خود دارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز