خبرگزاری کار ایران

توکلی مطرح کرد؛

مغایرت قانونی لایحه اجازه تعیین حق امتیاز بخش غیردولتی در زمینه پست

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۱۶

با رای‌گیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخطار توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ۱۴۲ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع به تصویب رسید و عبارت ردیف‌های درج شده در بودجه به متن لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و تلگراف به تصویب رسید.

نماینده مردم تهران لایحه اجازه تعیین حق و وصل امتیاز بخش غیردولتی در زمینه پست و تلگراف را مغایر با اصل۵۵ قانون اساسی دانست.

به گزارش ایلنا، احمد توکلی در خصوص بررسی لایحه وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در بخش مخابرات یا طرح اخطار قانون اساسی گفت: در متن این قانون اختیار هزینه‌کرد مبالغ وصولی در چارچوب این لایحه به وزیر و معاونت برنامه‌ریزی راهبردی رئیس‌جمهور داده شده است که این مسئله با اصل ۵۵ قانون اساسی ناسازگار است.

وی افزود: پیشنهاد من این است که عبارت ردیف‌های درج شده در لایحه بودجه در خصوص صرف هزینه‌های خدمات زیربنایی ارتباطی و فناوری اطلاعات در مناطق محروم به این متن اضافه شود.

در پاسخ به این تذکر توکلی، لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اخطار شما صحیح است گرچه هزینه‌ها و درآمدهای این لایحه در اختیار وزارتخانه قرار می‌گیرد و در بودجه قرار می‌گیرد اما باید در قالب ردیف‌های بودجه گنجانده شود.

پس از این و با رای‌گیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخطار توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ۱۴۲ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع به تصویب رسید و عبارت ردیف‌های درج شده در بودجه به متن لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و تلگراف به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز