خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی امروز مجلس؛

طرح اصلاح انتخابات مجلس به کمیسیون شورا‌ها ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۳۵

اینکه به دولت القا کنیم اعتباری که در گذشته در اختیار دولت گذاشتیم برای برگزاری انتخابات مجلس هزینه کند به معنای آن است که بودجه نویسی معقول و صحیح نبوده و اگر به این ترتیب باشد در هر مقطع می‌توانیم به دولت بگوییم از اعتبارات خود برداشت کند و در اینجا اصل ۷۵ قانون اساسی نادیده گرفته می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: هزینه برگزاری انتخابات برای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در طرح اصلاح ماده ۴ این قانون بار مالی دارد و مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است.
به گزارش ایلنا، احمد توکلی در نشست علنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۷۵ قانون اساسی در جریان بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده ۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه به دولت القا کنیم اعتباری که در گذشته در اختیار دولت گذاشتیم برای برگزاری انتخابات مجلس هزینه کند به معنای آن است که بودجه نویسی معقول و صحیح نبوده و اگر به این ترتیب باشد در هر مقطع می‌توانیم به دولت بگوییم از اعتبارات خود برداشت کند و در اینجا اصل ۷۵ قانون اساسی نادیده گرفته می‌شود.
در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن وارد دانستن اخطار مذکور گفت: بار مالی هزینه انتخابات میان دوره‌ای تامین نشده است لذا اخطار را وارد می‌دانیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اخطار اصل ۷۵ قانون اساسی را به رأی گذاشت و نمایندگان با ۱۲۸ رأی موافق، ۵۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در صحن اخطار را وارد دانستند.
در پایان رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تبصره ۲ طرح الحاقی دو تبصره به ماده ۴ انتخابات مجلس شورای اسلامی بار مالی دارد و برای بررسی به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور ارجاع می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز