خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد؛

تناقض ماده ۴ طرح پیشنهادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۹۷

کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد می‌کند که ماده ۳ گزارش را برای طرح تشکیل سازمان مدیریت جایگزین ماده ۴ گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ماده ۴ طرح پیشنهادی سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری کشور تناقض دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا کاتب در جلسه علنی امروز بهارستان، در بررسی ماده ۴ تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری کشور اظهار کرد: ماده ۴ پیشنهادی کمیسیون اجتماعی دارای تناقض‌هایی است. در ابتدای این ماده آورده شده است که سازمان موظف است حداکثر ۹ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون آن بخش از وظایف و واحدهای خود را که جنبه اجرایی و تصدی‌گری دارد و قابل واگذاری به دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی و تشکل‌های فنی و حرفه‌ای می‌باشد مشخص و پس از اخذ تأیید رئیس‌جمهور به آنها واگذار نماید.

وی ادامه داد: در پایان این ماده آمده است؛ حکم این ماده بعد از مهلت تعیین شده نیز نافذ می‌باشد. در این ماده تناقض وجود دارد، زیرا در ابتدا از فرصت ۹ ماهه خبر داده است اما در پایان ماده گفته است که پس از مهلت نیز حکم این ماده نافذ می‌باشد و برای شأن قانونگذار بسیار بد است که در قانونش تناقض وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تناقض گفته شده، کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد می‌کند که ماده ۳ گزارش را برای طرح تشکیل سازمان مدیریت جایگزین ماده ۴ گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس شود.

نماینده مردم گرمسار در بیان ماده ۳ گزارش کمیسیون برنامه و بودجه گفت: به منظور تمرکززدایی و تبدیل سازمان به سازمانی هدایت‌گر، ناظر و حمایت‌کننده در توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری دستگاه‌ها سازمان موظف است آن بخش از وظایف و واحدهای خود که جنبه اجرایی دارد و قابل واگذاری به دستگاه‌های ملی و استانی و تشکل‌های غیردولتی حرفه‌ای می‌باشد را مشخص و پس از تأیید رئیس‌جمهور به آنها واگذار نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز