خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با سفیر سوئیس در تهران:

مجلس از بسط همکاری‌ها بر اساس منافع متقابل استقبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۴۵

ظرفیت های موجود در ایران برای توسعه همکاری‌ها و روابط فی مابین به ویژه در زمینه انرژی قابل توجه و اعتناست که باید از آن کمال بهره را برد.

سفیر جدید سوئیس در تهران بعداز ظهر چهارشنبه با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار ابتدا لاریجانی با اشاره به سابقه روابط جمهوری اسلامی ایران با سوئیس گفت: نگاه مردم ایران به کشور سوئیس نگاهی مثبت است و این کشور به عنوان یک کشور بی طرف می تواند نقش مفیدی ایفا کند.

وی در ادامه با بیان این‌که ظرفیت های متعددی در زمینه سیاسی، پارلمانی، تجاری و فرهنگی برای گسترش هر چه بیشتر روابط وجود دارد اظهار کرد: ‌مجلس شورای اسلامی از بسط همکاری‌ها و مناسبات براساس منافع متقابل در همه زمینه‌ها استقبال و حمایت می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی دراین راستا از دو همتای سوئیسی خود برای سفر به جمهوری اسلامی دعوت به عمل آورد.

در ادامه این دیدار سفیر جدید سوئیس در تهران ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های دولت و کشور متبوعش برای گسترش روابط در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی با کشورمان گفت: انتصاب این جانب به عنوان سفیر کشور سوئیس در تهران با هدف تحکیم و گسترش هر چه بیشتر مناسبات با جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و حتی سفیر سابق سوئیس در تهران نیز در سمت جدید خود مسوول تنظیم گسترش روابط با تهران می باشد.

وی افزود: ‌ ظرفیت های موجود در ایران برای توسعه همکاری‌ها و روابط فی مابین به ویژه در زمینه انرژی قابل توجه و اعتناست که باید از آن کمال بهره را برد.

وی با ابراز خرسندی از توفیقات حاصله در روند مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب در ژنو اظهار امیدواری کرد: با گشوده شدن فضای جدید در روابط ایران با مجموعه کشورهای اروپایی شاهد تحقق تمام زمینه‌های معطوف به تعمیق مناسبت در جهت منافع متقابل باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز