خبرگزاری کار ایران

افضلی فر در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

پیشنهاد استقرار شعبه‌ای از قوه‌قضاییه در «دیوان اصل ۹۰»

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۱۲

در جلسه‌ای که با رئیس مجلس داشتیم آقای لاریجانی نیز موافق این طرح بودند تا راهکارهایی ایجاد شود که کارآمدی کمیسیون اصل ۹۰ را ارتقا دهد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: برخی معتقدند که این مسئله خلاف اصل تفکیک قوا خواهد بود، اما شعبه‌ای از قوه قضاییه می‌تواند در دیوان اصل ۹۰ مستقر شود تا بتوانیم در مواردی که نیاز است سریعاً تخلف احراز شود و دادگاه ویژه مستقر در کمسیون بتواند خارج از نوبت به آن رسیدگی کند.

مصطفی افضلی فر در گفت‌وگو باخبرنگار ایلنا، در خصوص بحثطرح تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان عنوان کرد: این بحثدر کمیسیون اصل ۹۰ با حضور رئیس مجلس به منظور کارایی بهتر کمیسیون اصل ۹۰ در مبارزه با تخلفاتی که در رده‌های مختلف وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این پیشنهاد برای این است که اعضا بتوانند وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام داده و عملاً تاثیر کار آن‌ها در جامعه محسوس باشد.

افضلی فر ادامه داد: در جلسه‌ای که با رئیس مجلس داشتیم آقای لاریجانی نیز موافق این طرح بودند تا راهکارهایی ایجاد شود که کارآمدی کمیسیون اصل ۹۰ را ارتقا دهد، برای همین قرار شد که این طرح توسط کمیسیون تهیه شده و به صحن علنی بیاید تا در انجا توسط نمایندگان به تصویب برسد، اما هنوز طرح نهایی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال در صورت تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان آیا این دیوان توانایی صدور رای قضایی را خواهد داشت، گفت: در این خصوص بحث‌ها همچنان ادامه دارد. برخی معتقدند که این مسئله خلاف اصل تفکیک قوا خواهد بود اما شعبه‌ای از قوه قضاییه می‌تواند در دیوان اصل ۹۰ مستقر شود تا بتوانیم در مواردی که نیاز است سریعاً تخلف احراز شود و دادگاه ویژه مستفر در کمیسیون بتواند خارج از نوبت به آن رسیدگی کند.

افضلی‌فر با تاکید بر اینکه این طرح هنوز نهایی نشده است، گفت: بررسی پیرامون این مسئله همچنان ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز