خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان محاسبات اعلام کرد؛

ریاست اکوسای به ترکیه رسید

کد خبر : ۱۲۹۲۶۴

براساس توافق تمام اعضای ترکیه ریاست دوره‌ای اکوسای را برعهده خواهد گرفت و ایران عضو هیات رئیسه می‌ماند و پاکستان به‌عنوان دبیرکل اکوسای انتخاب خواهد شد.

رئیس دیوان محاسبات از انتخاب ترکیه به عنوان رئیس جدید سازمان اکوسای در اجلاس این سازمان در تهران خبر دادو گفت: در جلسه عصر امروز - یکشنبه - هجدهمین نشست هیات رئیسه و ششمین کنگره اکوسای بررسی حسابرسی مشترک تروریسم در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، امین‌حسین رحیمی در حاشیه اجلاس اکوسای در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بررسی حسابرسی مشترک تروریسم در دستور کار جلسه امروز قرار دارد، گفت: ریاست اجلاس اکوسای به ترکیه واگذار خواهد شد.

رئیس دیوان محاسبات افزود: دیوان محاسبات سازمانی تحت عنوان این‌توسای دارد که ۱۹۰ کشور عضو این سازمان هستند و بعد از سازمان ملل بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی است و در مناطق مختلف هم سازمان منطقه‌ای دارد.

وی اظهارداشت: سه دوره ریاست اکوسای با ایران بوده و دوره ریاست ایران تمام شده است، از این‌رو به منظور فعال شدن سایر کشورهای عضو پیشنهاد کردیم که ریاست این سازمان به کشور دیگری واگذار شود.

رئیس دیوان محاسبات گفت: براساس توافق تمام اعضای ترکیه ریاست دوره‌ای اکوسای را برعهده خواهد گرفت و ایران عضو هیات رئیسه می‌ماند و پاکستان به‌عنوان دبیرکل اکوسای انتخاب خواهد شد.

رحیمی افزود: کشورهای منطقه‌ای عضو اکو همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند خویشاوندند و مشترکات زیاد و حوزه حسابرسی بسیار گسترده‌ای دارند.

وی با اشاره به موضوع جلسه امروز گفت: صدماتی که از تروریسم در این منطقه به مردم و اقتصاد و محیط‌زیست و کل جامعه وارد شده در حوزه حسابرسی قرار می‌گیرد.

به گفته رحیمی به دلیل اینکه ایران خود قربانی تروریسم بوده این موضوع را جهت بررسی پیشنهاد کرده ضمن اینکه برنامه‌های آموزشی نیز بین کشورهای عضو برقرار است.

رئیس دیوان محاسبات تصریح کرد: یک سند راهبردی در جلسه امروز مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت که مبنای کار سه سال آینده این سازمان خواهد شود.

به گفته رئیس دیوان محاسبات موضوع ریزگرد‌ها، آلودگی دریای خزر، خشکسالی به صورت دوجانبه یا چندجانبه قابل بررسی است و مورد حسابرسی مشترک قرار می‌گیرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز