خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به تذکرات رسایی و آقا محمدی:

شأن مسوولان را تخفیف ندهید

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۹۵

نباید ملاقات غیر رسمی این هیئت آنقدر برجسته می‌شد، زیرا آنها خودشان دنبال چنین حواشی و برجستگیهایی هستند و این گونه رفتارها همان چیزی است که آنها می‌خواهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خودمان باید در عبارات دقت کنیم و اینکه می گویید مسئولان برای دیدار با هیئت پارلمان اروپا به ردیف شده‌اند اصلاً چنین چیزی نیست و نباید شأن مسئولان کشور را تخفیف دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در توضیحاتی در صحن علنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی در خصوص تذکرات و مسائل ارائه شده در مورد سفرهیئت پارلمانی اروپا ابراز کرد: از مدتها پیش پارلمان اروپا تقاضا می کردند که به ایران بیایند درست که آنها کاری خلاف عرف دیپلماتیک انجام داده‌اند، اما حضور آنها و انجام چنین گفت‌وگوهایی می‌تواند به نفع منافع ایران باشد.

وی افزود: اینکه آقای آقامحمدی می گویند برای حضور در ایران شرط گذاشته اند هیچ گاه چنین چیزی نیست و اینکه آنها پنهانی بروند و با عده ای ملاقات کنند برای خودشان سخیف است، مخصوصاً‌برای اروپایی ها عقل حکم می کرد که اصول دیپلماتیک را رعایت کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: خودمان باید در عبارات دقت کنیم و اینکه می‌گویید مسئولان برای دیدار با هیئت پارلمان اروپا به ردیف شده‌اند اصلاً چنین چیزی نیست و نباید شأن مسئولان کشور تخفیف دهیم.

وی ادامه داد: همچنین آقای رسایی گفتند که من چرا با آنها دیدار کرده‌‌ام که باید گفت در روابط دیپلماتیک می توان از منافع ایران دفاع کرد و نباید ملاقات غیر رسمی این هیئت آنقدر برجسته می‌شد، زیرا آنها خودشان دنبال چنین حواشی و برجستگیهایی هستند و این گونه رفتارها همان چیزی است که آنها می‌خواهند.

لاریجانی تصریح کرد: هر مسئله به اندازه‌ای که ارزش دارد باید به آن توجه کرد و خودمان نباید بر آتش آن بیافزاییم و در دام آنها بیافتیم، زیرا کار آنها غلط بود و باید صریحاً برنامه ملاقاتهای خود را به ما اعلام می کردند.

وی ابراز کرد: ما باید توجه داشته باشیم که با مسائل چگونه برخورد کنیم و نباید همه چیز را رسانه‌ای کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز