خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با وزیر امور خارجه ایتالیا:

پایبند نبودن آمریکا به توافقات منجر به گسترش بی‌اعتمادی می‌شود

کد خبر : ۱۳۱۱۶۲

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و تبادل نظر با مقامات کشورمان، گفت: ایتالیا برای گسترش همکاری‌ها در حوزه های مختلف با ایران اهمیت فراوانی قائل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا بر استفاده از ظرفیت‌های وسیع دو کشور برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، خانم اما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا بعدازظهر امروز - یکشنبه - با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به پیشینه طولانی و خوب مناسبات ایران و ایتالیا، بر استفاده از ظرفیت‌های وسیع دو کشور برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون تاکید کرد و گفت: ایران و ایتالیا از فرصت‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌های نزدیک در چارچوب منافع مشترک به‌ویژه در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای برخوردارند که باید از آن‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه منافع دو ملت در تقویت و تحکیم روابط است ابراز امیدواری کرد که با مساعی مشترک، ارتباطات دوستانه دوجانبه گسترش یابد.

لاریجانی از همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه انرژی، ‌ صنایع و زیرساخت‌های عمرانی به‌عنوان زمینه‌های بالقوه مهم همکاری‌ها در آینده نام برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد به راه حل سیاسی برای بحران سوریه از طریق گفتگوهای سوری - سوری بوده است.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه اظهارات اخیر مقامات امریکایی موجب تشدید بی‌اعتمادی ملت ایران به آن‌ها شده است، افزود: پایبند نبودن امریکایی‌ها به توافقات به گسترش بی‌اعتمادی میان دو طرف منجر خواهد شد.

در ادامه این دیدار خانم اما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و تبادل نظر با مقامات کشورمان، گفت: ایتالیا برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف با ایران اهمیت فراوانی قائل است.

وی همچنین از همکاری‌های پارلمانی به عنوان یکی از زمینه‌های مهم مناسبات دوجانبه یاد کرد.

خانم بونینو در ادامه با اشاره به تحولات منطقه گفت: ایتالیا همانند ایران معتقد به راه حل سیاسی برای بحران سوریه است و مردم سوریه باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.

وی درباره برگزاری موفق نشست ژنو ۲ درباره سوریه ابراز خوشبینی کرد.

وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به توافق اخیر۱ + ۵ با ایران در مورد موضوع هسته‌ای گفت: تنها با تقویت اعتماد میان دو طرف مسئله هسته‌ای حل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز