خبرگزاری کار ایران

خسروی در مخالفت با طرح انتقال پایتخت:

طرح انتقال پایتخت تجربه موفق دیگر کشورها است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۴۵

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اظهارات مخالفان طرح انتقال پایتخت درباره نبود منابع اعتباری برای اجرای این طرح افزود: مرکز پژوهش های مجلس اعتقادی به این اظهارات نداشته است تنها این مرکز اعلام کرده که ماده ۲ این طرح باید حذف شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه انتقال پایتخت یک سرمایه گذاری بلندمدت است، گفت: هم اکنون حدود ۵۰ کشورمانند پاکستان، ترکیه، کره‌جنوبی و قزاقستان طرح انتقال پایتخت را اجرایی کرده‌اند که خوشبختانه این کشور‌ها در اجرای این طرح موفق بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا خسروی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، به عنوان موافق طرح انتقال پایتخت با بیان اینکه در شرایط کنونی انتقال پایتخت سیاسی به مکان دیگر بسیار ضروری است، گفت: آسیب پذیری در حوزه پدافند عامل یکی از نکات قابل توجه در این موضوع است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال پایتخت یک سرمایه گذاری بلند مدت است، افزود: قطعا با فروش ساختمان وزارتخانه‌ها در تهران می‌توان هزینه اجرای این طرح را فراهم کرد از طرفی دیگر چند دستگاه و سازمان از سال ۵۲ در جهت بررسی و اجرای این موضوع برنامه ریزی می‌کردند، لذا هم اکنون مجلس باید برای تحقق این طرح فکری کند زیرا همه سرمایه کشور نباید در یک مکان جمع شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون حدود ۵۰ کشورمانند پاکستان، ترکیه، کره جنوبی و قزاقستان طرح انتقال پایتخت را اجرایی کرده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه این کشور‌ها در اجرای این طرح موفق بودند.

خسروی با بیان اینکه در سال گذشته در تهران تنها ۲۰ روز هوای پاک وجود داشت، یادآور شد: به طور حتم اگر هزینه درمان، بنزین و ترافیک را در یک جا جمع کنیم می‌توانیم یک شهر دیگر بسازیم از طرفی دیگر تهران هم اکنون حدود ۱۱ درصد از جمعیت ایران و ۲۵ درصد تولید ثروت کشور را بر عهده دارد همچنین سرانه سکونت در تهران برای هر شهروند در گذشته حدود ۵۵ متر بود که هم اکنون به ۳۰ یا ۲۶ متر کاهش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در سال گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون متر مربع پروانه ساختمانی در تهران صادر شده که این نشان دهنده افزایش روزافزون جمعیت در پایتخت است که براساس بررسی‌های انجام شده با توجه به مسیر کنونی حجم بالای ساخت و ساز جمعیت تهران در آینده به ۱۶ میلیون نفر می‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اظهارات مخالفان طرح انتقال پایتخت درباره نبود منابع اعتباری برای اجرای این طرح افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس اعتقادی به این اظهارات نداشته است تنها این مرکز اعلام کرده که ماده ۲ این طرح باید حذف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز