خبرگزاری کار ایران

نماینده قائم شهر در مخالفت با طرح انتقال پایتخت:

مردم احتمالا با تغییر پایتخت مخالفند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۵۱

کشورهای بسیاری طرح انتقال پایتخت را تجربه کرده اند اما آیا امروز مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای آنها حل شده است؟ مشاهده می کنیم که چنین موفقیتی برای آن کشورها حاصل نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح انتقال پایتخت کاری غیرعقلانی و غیرمنطقی است، لذا باید به جای مطرح شدن چنین طرحی زیرساخت‌های این شهر را توسعه داد و ساماندهی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمال علیپور خنکداری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح انتقال پایتخت در مخالفت با این طرح، گفت: اگر منظور از انتقال پایتخت انتقال سیاسی و انتقال دولت و مجلس باشد، به هیچ عنوان قابل بحثنیست چرا که به نظر نمی رسد مردم نیز با آن موافق باشند.

ماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: این امر پذیرفتنی نیست که وقتی آلودگی هوای تهران و ترافیک این شهر افزایش پیدا می کند، موضوع انتقال پایتخت مطرح می شود.

وی تصریح کرد: طرح انتقال پایتخت باید دارای محتوا و عنوان جدیدی باشد و همچنین توسط دولت از طریق لایحه انجام گیرد.

علیپور خنکداری با بیان اینکه این طرح بار مالی فراوانی دارد بنابراین با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است، گفت: کشورهای بسیاری طرح انتقال پایتخت را تجربه کرده اند اما آیا امروز مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای آنها حل شده است؟ مشاهده می کنیم که چنین موفقیتی برای آن کشورها حاصل نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: طرح انتقال پایتخت کار عقلانی و منطقی نیست، بنابراین باید به جای مطرح کردن چنین طرحی زیرساخت های این شهر را ساماندهی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز